Oculus VR zveřejnil tipy, jak virtuální realitu rozšířit na celou místnost
zdroj: tisková zpráva

Oculus VR zveřejnil tipy, jak virtuální realitu rozšířit na celou místnost

31. 1. 2017 13:51 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Uživatelé VR systému Oculus Rift nejspíš vědí, že se oproti konkurenčnímu HTC Vive musí smířit s některými limity. Rift má například na rozdíl od Vive daleko větší problémy s technikou "Roomscale", která přetvoří celou místnost v herní zónu, po níž se můžete procházet. Pokud si však k Oculusu zakoupíte jeden senzor navíc a budete tak mít dohromady tři, můžete si "Roomscale" experimentálně vytvořit. A vývojáři z Oculus VR se v sérii čtyř článků podělili o pár triků, jak zařídit, aby to všechno fungovalo. 

První část plná popisných obrázků se zabývá přesným umístěním třetího senzoru v rámci místnosti. Druhá pak zkoumá problémy, které můžou při přidání třetího senzoru nastat. Je totiž možné, že vaše USB nezvládne hromadu dat proudících sem a tam. Řešení? Připojte dva senzory do rychlejšího USB 3.0 a jeden do pomalejšího USB 2.0. Vyhnete se tak nepříjemnému přetížení, které poškozuje schopnost senzorů vás úspěšně zaměřit. 

usb zdroj: tisková zpráva

Třetí díl se zaobírá složitější konfigurací senzorů pomocí Správce zařízení v případě, že metoda 2x USB 3.0 + 1x USB 2.0 nefunguje tak, jak byste si představovali. No a finální příspěvek vám napoví, jaké další příslušenství by se vám mohlo hodit. Když například chcete jeden ze senzorů připevnit na zeď, bude se vám hodit prodlužovačka USB kabelu. Pro uživatele s přístupem k 3D tiskárně tu je možnost vytvořit si vlastní držák na stěnu. A pokud máte stále ještě problémy se špatným zaměřováním, mohli byste zkusit doporučené USB karty.  

Všechny zmiňované návrhy a doporučení nejsou žádnou zárukou, že vám Roomscale na Oculus Rift pojede bez nejmenších problémů - nutně musíte počítat s limity systému. Rozhodně je ale dobré vidět, že Oculus VR tomuhle problému věnuje pozornost. 

Nejnovější články