Po šesti letech vyšli čeští Medieval Engineers, fanoušci ale nejásají

19. 3. 2020 12:41 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Kdysi jsem býval velkým fanouškem Space Engineers. Svého času šlo o přelomový vesmírný sandboxový survival, a když studio Keen Software House oznámilo jeho středověkou verzi Medieval Engineers, byl jsem mezi prvními kupujícími. Model destrukce byl jednoduše fascinující, i když měl na počátku vývoje své mouchy. Ale ze hry se nikdy nestal hit jako ze Space Engineers a tvůrci projekt v podstatě opustili. Jeho právě vydaná plná verze chválu nesbírá.

Medieval Engineers byli čtvrtým projektem Keen Software House a jejich vývoj započal začátkem roku 2014. O rok později následovalo oznámení a vydání rozpracované verze na Steamu v předběžném přístupu. Pracoval na něm dedikovaný tým po boku týmu stojícího za Space Engineers.

Ale poslední update Medieval Engineers dorazil před rokem. Vývoj hry se zdál být opuštěný a toto zdání bylo zřejmě poměrně blízko pravdě. Studio prošlo restrukturalizací, veškeré síly se soustředily na dokončení hry Space Engineers a jejího vydání na Xbox One.

Když se pak ve studiu řešilo, co dál s Medieval Engineers, rozhodlo se o ukončení vývoje projektu a jeho konečném vydání. S ním před dvěma dny dorazil poslední update opravující některé zásadní bugy, ale tím to hasne. Keen Software House se chce soustředit jen na jeden projekt v jednu chvíli, kterým jsou stále Space Engineers. Medieval Engineers se proto už nedočkají žádného velkého updatu.

zdroj: Play Me Studio

Přitom by zjevně ještě nějaký potřebovali. Z dlouhodobého hlediska se uživatelské recenze zastavily na 64 procentech, což není žádná sláva. Nicméně z téměř dvou stovek recenzí z posledních 30 dnů je pouhá pětina pozitivních a Medieval Engineers tak na Steamu svítí nelichotivé hodnocení „Mostly Negative“.

Avšak podle zakladatele studia Marka Rosy šlo o úspěšný projekt. Možná ne z hlediska prodejnosti, kde se nemůže srovnávat se svým bratrem, když se u hry za její pětiletou kariéru v jednu chvíli sešly nanejvýš čtyři tisíce lidí, což je méně než aktuální denní průměr (!) u Space Engineers.

Podle Rosy úspěch hry spočívá v rozvoji jiných her studia a vývojářů jako takových. Díky Medieval Engineers se interní engine studia zvaný VRAGE dočkal tří velkých rozšíření. Motor pohánějící hry od Keen Software House teď umí strukturální integritu, rozsáhlé krajiny a na fyzice založené renderování.

Medieval Engineers zdroj: Keen Software House

Možná jste od hry čekali víc, ambice přeci jen měla obrovské. Ale stavění hradů a jejich následné boření může stále mít něco do sebe. Pokud chcete dát Medieval Engineers šanci, najdete je na Steamu za finálních 8 eur.

Nejnovější články