Počáteční situace vypadá celkem standardně. Octnete se v rozbořeném světě bez pravidel, obývaném posledními zbytky lidstva, a vaším úkolem je především přežít. Vyrobíte si primitivní nástroje a zbraně, naučíte se lovit kopím, pak se vám jednou poštěstí a v opuštěné garáži narazíte třeba na brokovnici. Ve hře jako Rust byste se v tuhle chvíli jali stavět přístřešek, ale Next Day vás raději pošle plnit úkoly pro jednu z frakcí. Ostatní hráči vám můžou buď pomoct, nebo – pokud to lépe odpovídá jejich soukromým cílům – se vás pokusit zastavit.
zdroj: Archiv
Tohle vážně není mírumilovný kraj, a tak se většina konfliktů vyřeší ocelí či olovem. To, jestli po vás zrovna střílí jiný člověk nebo počítačem ovládaný panďulák, kterému jste před pár okamžiky vykradli stánek, je v takovou chvíli celkem irelevantní. Postupem času se k některé frakci můžete přidat natrvalo a stát se pěšákem ve velkém konfliktu… I když jeho velikost samozřejmě silně závisí na početnosti hráčské komunity.
Tu by do Next Day mohly přilákat i další návnady. Po světě se například můžete pohybovat vozidly, pokud je tedy budete schopni zprovoznit, což naznačuje, že mapa asi nebude zrovna malá. A kdyby vás nebavila příběhová RPG struktura, v níž plníte questy a možná vás čekají dlouhé momenty klidu, můžete vyzkoušet jeden z alternativních módů – například Posledního přeživšího, v němž se s ostatními hráči octnete v oblasti omezené jedovatou mlhou a pod časovým tlakem. Copak mi to jenom připomíná…
Podle recenzí na Steamu se prozatím zdá, že by vůbec nemuselo jít o marnou záležitost, pokud se tedy přenesete přes některé mouchy, například uživatelské rozhraní v ruštině. Tým se dušuje, že všechny základní mechaniky fungují a je potřeba je vyladit na základě zpětné vazby. Doufám, že to myslí vážně, protože plánované datum vydání v září letošního roku je zatraceně blízko. Next Day: Survival vás momentálně vyjde na něco málo přes 6 euro (se slevou 25 %), cena plné verze prý bude asi 15 euro.