Příjmy z prodeje No Man's Sky se jenom za srpen vyšplhaly na 78 milionů dolarů
zdroj: tisková zpráva

Příjmy z prodeje No Man's Sky se jenom za srpen vyšplhaly na 78 milionů dolarů

4. 10. 2016 15:27 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Čím jste známější, tím víc schytáte pohlazení, ale i pohlavků. Herci, politici a jiní by mohli vyprávět. Třeba Sean Murray a jeho kolegové a kolegyně ze studia Hello Games, kteří si od hráčů vyslechli své za No Man’s Sky. A podle údajů od SuperData je jasné, proč byla odezva na kvality či nekvality NMS tak početná a hlasitá – protože je hra komerčně úspěšná. Prodej digitálních kopií No Man’s Sky vygeneroval za srpen příjmy ve výši 78 milionů dolarů, což hru v srpnovém žebříčku příjmů z prodeje digitálních verzí her řadí na druhé místo na konzolích a na šesté místo na PC. Hra od Hello Games se tak, navzdory všem svým problémům, výrazně podílela na tom, že digitální trh pro PC, mobily a konzole vykázal za srpen příjmy ve výši 6,1 miliardy dolarů, což je meziročně nárůst o krásných, dvouciferných 11 %.

Pokud jde o příjmy z prodeje digitálních kopií, tak PC kategorii vévodí League of Legends, World of Warcraft (i díky datadisku Legion) a Crossfire. DotA 2 je osmá, World of Tanks sedmá, Overwatch je na pátém místě.

Konzolové kategorii digitálních prodejů šéfuje CoD: Black Ops III, druhá je No Man’s Sky, třetí GTA V a čtvrtá FIFA 16. Na mobile jasně vede Pokémon GO. Přestože počáteční horečka už upadla, drží se hra pořád mezi pěticí nejvíce vydělávajících mobilních her na světě, když jenom za srpen utržila 204 milionů dolarů. V závěsu za Pokémony se drží obvyklí podezřelí v podobě Monster a Mobile Strike, Clash of Clans, Clash Royale a Clash of Kings. Hlavně ale díky Pokémon GO utržily mobilní hry za srpen 3,04 miliardy dolarů, což je o 16 % víc než v srpnu 2015.

Screen-Shot-2016-09-29-at-10.52.09-AM zdroj: tisková zpráva

Nejvíce ale digitální prodeje za srpen meziročně rostly na PC. Utržených 401 milionů dolarů znamená meziroční nárůst o 21 %, přestože třeba digitální tržby z MMO her (těch s poplatky) meziročně poklesly o 4 %, když se zastavili na částce 226 milionů dolarů. Meziroční pokles o 2 % zaznamenali analytici ze SuperData i v oblasti her na sociálních platformách typu Facebook, které utržily za srpen 604 milionů dolarů.

Příjmy z digitálních prodejů na konzolích dosáhly v srpnu částky 399 % dolarů, což je o 16 % vice než loni a svědčí to o tom, že přechod od klasické krabicové distribuce k digitální je čím dál hmatatelnější.

Segment free to play onlineovek zaznamenal v srpnu 8% meziroční růst příjmů. Utržených 1,41 miliardy dolarů však svědčí podle SuperData o tom, že trh s těmito hrami už spíše míří k bodu naplnění. Na vzestupu jsou naopak digitální karetní hry, kterým cestu k mainstreamovému hráči otevřel titul Hearthstone, v jehož šlépějích hodlají kráčet Gwent od CD Projektu, The Elder Scrolls Legends od Bethesdy nebo karetní hra na motivy střílečky Titanfall.

Co ale všechna ta čísla a řeči o meziročních růstech v prakticky všech hlavních kategoriích znamenají? Je to jednoduché. Stále víc a víc hráčů, zejména na PC a konzolích, nakupuje obsah digitálně na úkor nákupu v kamenných prodejnách. Zmizí obchody s hrami, zítra, příští týden, za měsíc, za rok? Kdepak, podobný proces očekávat nejde, minimálně ne v několika nejbližších letech. Fanoušci herních krabiček se nemají čeho bát. Zatím.

Nejnovější články