První verze Garriottova RPG Shroud of the Avatar startuje 12. prosince
zdroj: tisková zpráva

První verze Garriottova RPG Shroud of the Avatar startuje 12. prosince

7. 11. 2013 13:35 | Novinky | autor: Ladislav Loukota |

Early Access starty jsou stále populárnější, takže ani takový starý vlk jako Richard Garriott nemůže zůstat pozadu. První verze jeho "duchovního pokračování Ultimy" jménem Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues má 12. prosince dorazit k přispěvovatelům na Kickstarteru, bude však logicky značně osekaná.

Na singleplayer i multiplayer RPG starého střihu, se všemi bodíky, třídami a falešně-středověkou atmosférou, budou limity rozpracované verze vskutku pořádné. Ani by tak nevadilo, že prosincová verze umožní jenom tvorbu postavy a nákup domku v prvním městě. Bude však vyžadovat online připojení, ač jde pouze o singleplayerovou pasáž. A také bude k dispozici jenom po dva dny, než se servery vypnou.

Vydání dalších verzí mají následovat s měsíčními odstupy. Od 24. ledna by mělo být přidáno craftění, nakupování a možnost dojít do druhého města. Zároveň, v poněkud nešťastném rozhodnutí, bude díky implementaci nové customizace postav vymazán i hráčův panák z první verze. Na truchlení ovšem nebude čas, o další dva dny později dojde v serverovně vývojářů opět na deaktivační *cvak*.

Třetí verze vyjde k 20. až 22. únoru a konečně přidá online multiplayer s komunikací mezi hráči, a navrch třetí město. Snad ve snaze opakovaně dokázat, že kdo něco dostane, musí něco ztratit, bude hráčům také na měsíc zkonfiskován jejich dům z první verze...

Konečná čtvrtá verze bude dostupná od 20. března a měla by do hry dodat souboje, lootování a především perzistenci. Proti všem předešlým verzím se zdá, že by po vydání té čtvrté měly servery běžet nadále, tedy nebudou vypnuty. Pro konkrétní detaily však raději zamiřte na původní diskuzi vývojářů, kde je vše přehledně rozepsáno.

Komentáře se shodují, že zpřístupňování hry po částech ještě nemusí být hlavní problém. Tím by mohla být kvalita síťové infrastruktury. Město v prosincové verzi nebude perzistentní (tisíce hráčů nebudou pobíhat po jednom městě, ale každý po svém, singleplayerovém) a je tedy otázkou, co s návalem hráčů udělají (nebo neudělají) samotné servery, až je tvůrci bez delšího testování zatíží. Nechme se tedy překvapit.

Nejnovější články