Quake II dostává oficiální remaster s ray tracingem
zdroj: tisková zpráva

Quake II dostává oficiální remaster s ray tracingem

29. 5. 2019 10:15 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Žijeme v opravdu zvláštní době. Demonstrace schopností ray tracingu na vysoce kvalitních scénách v nejmodernějších hrách je zcela logická, ale aplikovat stejnou technologii na 22 let starý software? To je… možná ještě smysluplnější. Jedině tak totiž zaznamenáte obrovský kus cesty, který hry za dvě dekády urazily. Výrobce grafických karet Nvidia si za svého testovacího panáka vybral stařičký Quake II, jehož remasterovanou verzi dá zakusit každému.

V tomto případě vydají obrázky a videa za tisíc slov, naštěstí to ale není jen o paprscích, ale jde skutečně o remaster s mnoha dalšími vylepšeními, pro která už musíme do psaného textu. První dojem je docela zvláštní. Nový Quake II RTX (jak se remaster oficiálně jmenuje) je velmi světlý. Kde v původní hře panovala neprostupná tma, je nyní krásně prozářená kobka.

Bojím se, že se tím zcela vytratí původní atmosféra pramenící z všudypřítomné temnoty. Nicméně kde je světlo, je i stín a celá scéna je tím pádem mnohem uvěřitelnější, realističtější. Za výsledek ale nevděčíme jen jediné technologii.

zdroj: Archiv

Svou úlohu zde odvádí globální nasvícení, nové modely zbraní, updatované textury, dynamické prostředí, odrazy a odlesky, vylepšené efekty, dynamické světlo, možnost změnit čas dne a další novinky. Dokonce zbyl čas na implementování multiplayeru.

Díky podpoře starého OpenGL renderu můžete volně zapínat a vypínat ray-tracing (na srovnávací obrázky staré a nové verze hry se podívejte zde) a pohrát si s jeho různými nastaveními, se kterými vás seznámí video níže.

zdroj: Archiv

Quake II RTX vyjde 6. června na Windows a Linux. Každý s podporovanou grafickou kartou si bude moct vyzkoušet první tři úrovně zdarma, majitelům původní hry se stáhne update, který jim umožní odehrát celou kampaň v novém hávu.

Nejnovější články