V tomto případě vydají obrázky a videa za tisíc slov, naštěstí to ale není jen o paprscích, ale jde skutečně o remaster s mnoha dalšími vylepšeními, pro která už musíme do psaného textu. První dojem je docela zvláštní. Nový Quake II RTX (jak se remaster oficiálně jmenuje) je velmi světlý. Kde v původní hře panovala neprostupná tma, je nyní krásně prozářená kobka.
Bojím se, že se tím zcela vytratí původní atmosféra pramenící z všudypřítomné temnoty. Nicméně kde je světlo, je i stín a celá scéna je tím pádem mnohem uvěřitelnější, realističtější. Za výsledek ale nevděčíme jen jediné technologii.
zdroj: Archiv
Svou úlohu zde odvádí globální nasvícení, nové modely zbraní, updatované textury, dynamické prostředí, odrazy a odlesky, vylepšené efekty, dynamické světlo, možnost změnit čas dne a další novinky. Dokonce zbyl čas na implementování multiplayeru.
Díky podpoře starého OpenGL renderu můžete volně zapínat a vypínat ray-tracing (na srovnávací obrázky staré a nové verze hry se podívejte zde) a pohrát si s jeho různými nastaveními, se kterými vás seznámí video níže.
zdroj: Archiv
Quake II RTX vyjde 6. června na Windows a Linux. Každý s podporovanou grafickou kartou si bude moct vyzkoušet první tři úrovně zdarma, majitelům původní hry se stáhne update, který jim umožní odehrát celou kampaň v novém hávu.