RPG Narborion Saga nabízí dobrodružství ve stylu gamebooku
zdroj: tisková zpráva

RPG Narborion Saga nabízí dobrodružství ve stylu gamebooku

24. 1. 2017 16:49 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Skutečnost, že maďarské RPG Narborion Saga na první pohled připomíná gamebook, není žádná náhoda. Duchovním otcem hry je totiž dr. Tom Pollak, spisovatel a bývalý editor magazínu Dragon zabývajícího se světem Dungeons and Dragons. Jeho scénář rozvíjí tři epická dobrodružství týkající se bohů, monster, dávných artefaktů a vzestupu království. Hra před více než dvěma lety vyšla na mobilní zařízení, ale celá patřičně vylepšená výprava za slávou bude brzy dostupná i na PC. 

Všechno začíná tak, jak se sluší a patří na příběh Vyvoleného: jste nuzný panoš bez peněz, slávy a vybavení, a jen s ubohou porcí bodů v klasických dovednostech typu síly, obratnosti nebo magie. Váš hrdina následně musí projít mnoha zkouškami, aby splnil tři samostatné úkoly. Bude třeba znovu postavit kapli dávné bohyně a při té příležitosti zlikvidovat Lorda Malbora, vládce upírů (a soudě dle jména taky vášnivého kuřáka). Dále musíte zjistit, kdo se skrývá pod maskou tajemného nového boha orků. A nakonec se v Bažině tisíce cest pokusíte zničit obří nestvůru a nahrabat si pro sebe mocné artefakty.

Příběh je prý vyprávěn nelineárním způsobem a leccos si vypůjčuje z žánru roguelike. V PC verzi je oproti mobilům zdvojnásoben počet zbraní a brnění, a také se dočkáte mapy světa, po níž se můžete volně pohybovat. Když narazíte na zajímavé místo, hra se opět přepne do gamebookového módu, v němž si můžete klidně počíst text a prohlédnout obrázky. Ovšem stejně dobře se vám může stát, že vás během cestování přepadne parta zombíků a vy je budete muset rozsekat na cucky v tahovém souboji.

Narborion Saga trochu překvapivě pamatuje i na multiplayer. Jiní hráči vás mohou kdykoli vyzvat na souboj, v němž se poperete o čest, slávu, zkušenosti a samozřejmě taky krásné cinkavé zlaťáčky. Obě strany se přitom musí vyrovnat s dalším přídavkem na PC – bitevním polem zaplněným keři, stromy, sloupy, a tak dále. Pohyb by tak měl být ještě důležitější, než kdy předtím.

Vzhledem ke svému zdroji inspirace vás asi nepřekvapí, že hra je velmi závislá na hodech kostkou. Sami autoři uznávají, že nesprávné číslo v nesprávnou chvíli vás může pořádně převézt. Právě proto byste si měli nechávat v záloze „body štěstí“, které vám umožní změnit výsledek hodu. Tím pádem máte nad nevyzpytatelnou náhodou určitý stupeň kontroly, zvlášť pokud budete svět kolem sebe pečlivě prohledávat a nacházet užitečná tajemství.

zdroj: Archiv

Narborion Saga úspěšně prošla schvalovacím procesem na Steam Greenlight a její vydání je plánováno na konec března. 

Nejnovější články