Ve hře se ujímáte trosečníka Ishmaela, jediného přeživšího z lodi Pequod, která nevydržela souboj s obávaným Moby Dickem, bílou velrybou. Setkání s králem moří Ishmaela nijak neodradilo od jeho dosavadního zaměstnání, takže jen co se postaví zpátky na nohy, je plně odhodlán vrátit se na moře a pomstít se za padlou posádku.
Pro vás to znamená sehnat loď, naplnit ji nebojácnými námořníky i důležitým vybavením a vydat se vstříc sedmi mořím. Během vašeho putování plníte různé mise, lovíte velryby, čelíte pirátům a řešíte další náhodné události. Nantucket z tohoto hlediska dává vzpomenout na výborný survival Sunless Sea, se kterým sdílí opravdu spoustu herních prvků.
zdroj: Archiv
Výrazně se však liší tématem a audiovizuální stránkou. Zatímco Sunless Sea je temná snad po všech stránkách, grafika v Nantucket ne že by vyloženě hrála barvami, ale z mého osobního hlediska je mnohem přitažlivější. Když se pak plavíte po moři, vaše posádka neváhá rozpálit nějakou pořádnou námořní píseň a den je hned veselejší.
Jistě, vraždění velryb opravdu není nic obdivuhodného a vůbec bych se nedivil, kdyby PETA vystrčila své růžky. Jenže příběh hry není dnešní. Je zasazený do počátků 19. století, kdy ulovený mořský gigant přinášel svým pokořitelům slávu. A sláva s sebou přináší peníze, ty zase možnost nakoupit nové vybavení a posádku, a to je jediný způsob, jak se opět setkat s Moby Dickem a zvítězit.
Zatím se zdá, že Nantucket má všechno potřebné – přitažlivou grafiku, zajímavý námět, libozvučný hudební doprovod, velkou porci managementu, RPG prvky… A vyjde za pouhý měsíc na Steamu. To mimo jiné znamená, že se dost možná porve o stejné publikum s podobnou námořní hrou Abandon Ship. Sám se nemohu rozhodnout, kterou upřednostním.