Survival horor Uncanny Valley sází na sílu volby a znovuhratelnost
zdroj: tisková zpráva

Survival horor Uncanny Valley sází na sílu volby a znovuhratelnost

24. 1. 2017 12:35 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Začátkem února vyjde na PS4 a PS Vita (8.2.) a na Xbox One (10.2.) pixelartový survival horor Uncanny Valley, který nezávislý tým Cowardly Creations poprvé představil v roce 2015 na Steamu. Jde o příběh Toma, bezpečáka, který slouží na opuštěné základně daleko od civilizace. Kromě nočních můr ho trápí i fakt, že se základnou rozhodně není něco v pořádku a ním možná také ne.

Cowardly Creations se rozhodli vytvořit hru, která by díky jejich systému následků a několika konců měla disponovat solidní znovuhratelností. V první řadě by měl mít hráč větší svobodu při řešení jednotlivých problémů. Je v zamčené místnosti? Může zkusit použít vozík, kterým vyrazí dveře. Nebo třeba někde sebral sekeru, jíž dveře rozštípe. Případně vyleze ventilační šachtou a bude doufat, že místní stvoření nesledovala před spaním Vetřelce.

zdroj: Archiv

Nicméně to je jen polovina samotné herní formule – volba. Od ní se odvíjí následek. Vyražení dveří vozíkem může někoho přilákat. Plížení se ventilační šachtou je tišší, ale pokud vás zde něco napadne, asi se jen tak neubráníte. Dojmu z přežívání napomáhá i systém zranění. Po střetu můžete zůstat se zlomenou rukou, což vám znemožní používání některých zbraní. Zároveň by se nikdy nemělo stát, že budete mít zlomené ruce i nohy a nikam se nedostanete. To spíš zemřete a dostanete se k jednomu z konců.

Právě kombinace velké základny, jíž můžete prozkoumávat, voleb a de facto sandboxové hratelnosti s několika konci by měly zajistit, že se budete k Uncanny Valley vracet i poté, co jste se k jednomu z konců dobrali. Což je na jednu stranu i častá výtka u PC verze – někdy šlo pomocí štěstí při zkoumání základny dojít k vyřešení zápletky snadno, jindy šlo minout důležitou příběhovou pasáž, přičemž pak hráč nemusel úplně pochopit veškerý kontext. Na druhou stranu, právě to, vás může pobídnout k opakovanému rozehrání.

Nejnovější články