Tahejte z lidí nahé fotky, ale pozor na Hitlera! Voyeurský simulátor Do Not Feed the Monkeys umí být pořádně bizarní
zdroj: tisková zpráva

Tahejte z lidí nahé fotky, ale pozor na Hitlera! Voyeurský simulátor Do Not Feed the Monkeys umí být pořádně bizarní

27. 7. 2017 11:45 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Do Not Feed the Monkeys navzdory svému jménu nepojednává o opičkách – jen o jejich potomcích. V téhle černým humorem nabité příběhové hře se stanete členem Klubu pro pozorování primátů, jehož skutečným účelem je sledování obyčejných i neobyčejných lidí a vyzvídání jejich tajemství. Prohlížíte sociální sítě, internetové stránky, noviny, nahlížíte do záběrů bezpečnostních kamer a plníte úkoly pro své zaměstnavatele, abyste měli co jíst a kde bydlet. Celá aktivita má jediné pravidlo – zákaz interakce s pozorovanými subjekty. Ale co když jim jediná vaše zpráva může zachránit (nebo zničit) život?

Za hrou stojí španělské studio Fictiorama Studios tvořené třemi bratry Olivánovými, které je zodpovědné například za výbornou Dead Synchronicity (recenze). Ti tentokrát přicházejí se simulátorem voyeurství. Sledujete dění v obývacích, koupelnách, ložnicích i počítačích cizích lidí a poznáváte detaily jejich životů, o kterých nemají tušení ani jejich nejbližší. Jak těžké může být někoho v takové situaci dohnat k sebevraždě? K tomu, aby vám sloužil? Anebo naopak vyřešit problémy, které ho sužují?

zdroj: Archiv

Do Not Feed the Monkeys se v podstatě zabývá vážným tématem, zasahujícím například do problému kyberšikany – budete mít třeba přístup k (patřičně pixelovatým) nahým fotkám a volbu, co s nimi udělat. Scénář se však zároveň mnohdy pohybuje v parodických vodách. Povstání stárnoucího Hitlera v Karibiku, rostlinný mimozemšťan, co ovládne zeměkouli… to všechno jsou scénáře, kterým můžete předejít nebo pomoci.

„Do Not Feed the Monkeys je naším dosud nejambicióznějším projektem,“ říká Alberto Oliván, designer vyprávění. „Disponujeme totální svobodou ve vytváření příběhů i herních mechanik, a hráč tím pádem zažije rozdílné situace a různé konce podle toho, jaká rozhodnutí učiní.“ Trochu to připomíná dystopického Orwella (recenze), akorát v o dost bláznivějším kabátku a s větším počtem kostičkovaných přirození. Hra by měla vyjít na Steamu někdy na podzim letošního roku.

Nejnovější články