Samo o sobě by to nic neznamenalo, vydání her se posouvá z různých důvodů dnes a denně. Podezřelé to začalo až ve chvíli, když si to člověk spojil s nepříliš přesvědčivou prezentací hry na E3 2011 a s faktem, že o rok předtím hra vypadala hodně odlišně. Jakoby tvůrci z 2K Marin neměli úplně jasno v tom, jakou hru vlastně tvoří a čeho chtějí dosáhnout.
Tuto domněnku samozřejmě nechci nikomu podsouvat, ale dost mi v tom nahrává informace z aktuálního čísla magazínu Game Informer, podle které bylo vydání XCOM posunuto až na rok 2013 s tím, že 2K hodlá značku XCOM probudit ze stavu dlouhé hibernace raději skrze strategii od Firaxis, než přes taktickou akci od 2K Marin.
Možná za tím stojí nějaká promyšlená strategie a vlastně to i dává smysl (vydávat v během jednoho roku dvě odlišné hry stejné značky jde možná leda tak u sportovních sérií), ale zároveň to podle mě poukazuje na stav, ve kterém se oba dva projekty nachází. Zatímco v případě strategie od Firaxis se zdá, že všechno šlape jako na drátkách, u taktické akce jako by něco skřípalo.
Jsem hodně zvědavý, jestli XCOM uvidím i na letošní E3 a jestli ano, jak bude vypadat. Jestli tvůrci představí v pořadí již třetí (z těch, co jsem viděl na vlastní oči) verzi herního systému, nebo dopilovaný koncept, který jsem viděl na E3 2011. Vyloučit však nelze ani to, že aktuální zpráva o posunu vydání je de facto předvoj oznámení, že už takticko akční XCOM není mezi živými. Přiznám se, že by mě to ani moc nepřekvapilo, i když to nepřeju žádné hře.