V Dawn of War III budete dobývat katedrály, lávové planety i vesmírnou stanici
zdroj: tisková zpráva

V Dawn of War III budete dobývat katedrály, lávové planety i vesmírnou stanici

3. 3. 2017 10:00 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Univerzum Warhammeru 40k se nikdy nebálo být megalomanštější než jeho konkurenti, pokud se tedy v případě tohohle fantasy/sci-fi molochu vůbec dá mluvit o nějaké konkurenci. Nové pětiminutové video představující prostředí chystané real-time strategie Dawn of War III to jenom potvrzuje. Podíváte se na obestavěné skalní formace, planetu z poletujících kovových kostek, obří vesmírnou stanici s tyčící se katedrálou a taky na svět, v němž se střetává stříkající láva a vybuchující ledovce, protože "proč ne?" 

Všechny mapy mají jednu věc společnou – jsou temné a poněkud depresivní, ovšem zároveň bohatě vyzdobené nejrůznějším estetickým pozlátkem. Až mám trochu strach, zda to hráčům nebude překážet v bezproblémové orientaci. Vývojáři podotýkají, že ty nejpozoruhodnější věci se snažili schovávat do rohů map, abyste si jich všimli a řekli si „wow“, ale aby zároveň aktivně nerušily vaše strategizování. Volná místa na mapě jsou pro jednotky, okolí je pro vyprávění. No, všechny světy rozhodně vypadají pěkně, a dost zajímavě působí i přirozené překážky typu propastí nebo lávových řek, přes které neprojdete pozemními jednotkami, ale vaše létající stroje s nimi nebudou mít žádný problém.

Ale zpátky k jednotlivým světům. Na Cyprus Ultima vás čeká ukázka mixu středověké architektury, drsné přírody a samozřejmě taky pokročilé technologie v podobě obrovitánských kanónů. A když už jsme u obrovitánských kanónů! Létající pevnost Starfort, „ultimátní vyjádření imperiální technologie“, se jimi doslova ježí, stejně jako dalšími gigantickými strukturami. Autoři nad stanicí museli přemýšlet z architektonického hlediska, aby celek vypadal aspoň trochu realisticky. Na jejím povrchu je toho tolik, že základy musí být ohromně silné, aby to všechno unesly.

zdroj: Archiv

Poslední dva světy jsou velice podivné. Cage World je „cizí, dezorientující“ prostředí, složené ze spojených bloků živoucího kovu, což způsobilo, že komunita začala okamžitě hlasitě výt „Necroni jsou potvrzeni!“ Změny mapy tu zjevně budou na denním pořádku – podlaha pod vašimi jednotkami umí levitovat zdánlivě dle své vlastní vůle. No a pak je tady Acheron. Ledovce, láva, oheň… Vývojáři chtěli vytvořit něco krásného, kam byste si ale rozhodně nezajeli na dovolenou, a minimálně druhé poloviny rozhodně docílili. Hrozná zima a hrozné vedro najednou? To by byla noční můra pro každou cestovku, i kdyby do sebe všude kolem právě zuřivě neřezali elfové a mariňáci.

Ale vy přece nejste turisté, nýbrž nemilosrdní generálové odhodlaní dovést svou rasu k vítězství nehledě na následky. A pro účely vyhlazovacích bitev se nové mapy zdají být více než adekvátní. No, vzhledem k tomu, že hratelnost taky ujde, se všichni fandové RTS nejspíš mají na co těšit. Warhammer 40 000: Dawn of War III by měl vyjít ještě letos na PC.

Nejnovější články