Chtělo by se napsat, že Empathy je další z řady spíše pasivních příběhových kousků typu Gone Home či What Remains of Edith Finch, ovšem studio Pixel Nights se dušuje, že ve hře narazíte na „inovativní narativní mechaniky“. Mají cosi společného se ztracenými vzpomínkami, které skládáte dohromady, abyste obnovili rozpadlý svět do jeho původní podoby. Jenom to totiž může zabránit apokalypse, před níž nebudou uchráněny ani poslední zbytky téhle prazvláštní civilizace.
Je otázka, proč je potřeba zachraňovat před zkázou něco, co už je podle všeho dávno mrtvé nebo opuštěné, ale hra pro vás určitě má uspokojivou odpověď. Stačí nacházet emoce, mimochodem v podobě fyzických předmětů ve světě kolem vás, a poslouchat.
zdroj: Vlastní
Úvodní trailer předznamenává, že hlasy původních obyvatel budou hrát důležitou roli jako nositelé střípků příběhu a atmosféry. Video navíc odhaluje ještě jednu zajímavou skutečnost – v rukách vaší postavy se octne pistole, a soudím-li správně ze zvuku výstřelů, nebude tam jen tak na okrasu.
Jak jste si možná všimli, další formy interakce zahrnují například manipulaci s kusy dřeva, takže nějaké ty environmentální hádanky taky rozhodně nejsou vyloučeny. Socha Atlanta podpírajícího kamenný strop pak ve mně okamžitě vyvolala vzpomínku na nadlidské sochy v Bioshock Infinite. Kdyby Empathy nabídla maličko srozumitelnější příběh, po jehož skončení by jeden hned nemusel utíkat na herní fóra, asi bych se úplně nezlobil. Každopádně ji seženete na Steamu za cenu sazbu 20 eur.