Naposledy jsme o hře psali před třemi lety, kdy ji Láďa Loukota přirovnal k Journey a obdivoval její meditativní vlastnosti. V oněch dávných, temných, nevzdělaných časech roku 2014 lidstvu ještě nebylo známo, kdy hra vyjde, ale mezitím naštěstí došlo k mnoha vědeckým pokrokům a my se datum vydání konečně dozvěděli. Naší Rosettskou deskou se ukázala být včerejší tisková zpráva, která tvrdí, že se dočkáme 16. ledna příštího roku.
zdroj: Vlastní
A čeho že se to vlastně dočkáme? Letecké výpravy do světa, který je vážně hodně divný. V prvním odstavci jsem už naznačil, jak zvláštně tady funguje gravitace, ale tak docela jsem nevysvětlil, jaké to má důsledky. Tím nejdůležitějším je asi skutečnost, že všechny dávné stavby, přístroje a přírodní útvary jsou místo nebe obklopené kulatým oceánem.
Ten navíc netvoří žádnou neprostupnou hranici – vaše letadélko umí bez problémů zamířit i pod vodní hladinu a proplouvat neprozkoumanými hlubinami (výšinami?). Pod vodou i na souši narazíte na prastaré relikvie, protože v tomhle světě, mimochodem známém jako Inverse, kdysi žili lidé, nebo alespoň nějaký druh inteligentních bytostí.
Všechen život je už teď pryč, zničený, rezignovaný, zapomenutý ve vodním hrobě. Ale něco se přece jen toulá krajinou. Jsou to bohové a polobohové, ztracení a opuštění, oloupení o své následovníky. Zdá se tedy, že pan Pratchett neměl pravdu – bohové mohou existovat, i když v ně nikdo nevěří. A řekl bych, že pokud mohou existovat, nic jim nebrání popadnout vaše letadélko a rozmačkat ho jako sirkovou figurku.
Radši se jim vyhněte a obdivujte je jen zdálky. Během toho posbírejte co nejvíc relikvií, odhalte co nejvíc tajemství, a hlavně si svou cestu patřičně užijte, protože o to v InnerSpace půjde především. A možná i o to, abyste se podobně jako v Journey nechali na okamžik přenést někam… jinam. Pomůže vám k tomu PC (Steam), PlayStation 4, Xbox One nebo Switch, a to za 20 dolarů.