Grip: Combat Racing se rozhodně nedrží při zemi. Vysoká rychlost dovoluje placatým vozidlům držet se i na stropě a stěnách, a díky šikovnému designu nezáleží na tom, zda jedete normálně nebo hlavou dolů. Vše ale podléhá fyzice, o kterou se stará PhysX v rámci Unreal Engine 4 a která tvůrcům způsobila nemalé problémy při dosahování dokonalosti v různých ohledech – pocit rychlosti, přilnavost, vyrovnaná akce, ovládaní v každý daný moment.
O problematice vývoje se pro PlayStation blog rozpovídal Robert Baker, který jako vývojář stojí jak za novinkou, tak i jejím předchůdcem. Ve svém článku vysvětluje problematiku ovládání při vyšších rychlostech a nutnost nebrat v potaz aerodynamiku vozidel, která dosahují maximální rychlosti 1234 kilometrů v hodině.
zdroj: Archiv
Dále z textu vyplynul způsob balancování jednotlivých závodů. Tvůrci do hry zapracovali systém, který pomáhá vozidlům vzadu, a naopak mírně omezuje ta vpředu, abyste neustále byli součástí balíku závodníků, kteří po sobě pálí zbraněmi a power-upy. „Jde o nastavitelnou možnost závodu, která jde mnohem dál než klasický AI rubber banding,“ říká Baker. Tato možnost půjde v singleplayeru zcela vypnout a v multiplayeru vyfiltrovat.
Grip: Combat Racing 6. listopadu nabídne 22 tratí se zničitelným prostředím a 15 vozidel, z nichž některá jsou lehčí a obratnější, jiná robustnější s větší výdrží. Hru půjde hrát až ve čtyřech hráčích na jedné obrazovce nebo online s devíti protivníky. Kromě Steamu, kde právě probíhá early access, se v ten samý den dočkají i konzole PlayStation 4, Xbox One a Switch.