Co se vlastně s původní verzi hry nepovedlo? Vytvořili si vlastní technologii na míru svým plánům, nadesignovali akci v duchu Syndicate a jiných titulů, článků o jejich hře vyšlo na renomovaných zahraničích webech nepočítaně, a nakonec, po vydání 2. června 2016, sklidili zaslouženou pochvalu. Dokonce i naše recenze Brigador chválí.
Jenže, hra se neprodávala. Vlastně to byl spíš průšvih, jak během své přednášky na letošním GDC přiznal zakladatel studia Hugh Monahan, a jmenoval hned několik možných důvodů neúspěchu. Nepochopení hry ze strany hráčů? Špatné načasování? Krkolomné ovládání? Moc vysoká obtížnost? Možná, kdo ví. A proto se tvůrci záhy rozhodli, že to zkusí ještě jednou. Přesně rok po vydání původní verze plánují tzv. relaunch 2. června 2017 vyjde nová verze hry s celou řadou úprav.
zdroj: Archiv
Samozřejmě, že „žokejové“ hru průběžně upravovali a vylepšovali skrze updaty už v průběhu roku, ostatně jeden macatý vyšel před dvěma dny. Nová verze, která vyjde 2. června, ale přinese přeci jenom podstatnější úpravy, jež by z už tak dobré hry měly udělat ještě lepší. Nová verze by měla obsahovat následující:
- novou úvodní (intro) kampaň, aby hráči lépe pochopili mechanismy
- nové piloty a hratelná vozítka, aby byla hratelnost variabilnější
- achievementy, aby měli někteří hráči věší motivaci
- zcela přepracovanou obtížnost, aby noví hráči lépe vklouzli do hry
- lokalizaci do nových jazyků včetně němčiny, ruštiny, francouzštiny, španělštiny a dalších
- několik dalších několik vylepšení, o kterých zatím tvůrci nehovoří
Verdikt Ondry Šváry nad původní verzí Brigador zněl takto: „Lehce nostalgická, a přitom velice současná a impulzivní je izometrická sci-fi akce Brigador. Uvnitř bezohledného mecha, tanku či vznášedla budete kosit nepřátele po stovkách a náramně se u toho bavit. Stačí překousnout vysokou obtížnost a nevšední ovládání.“
A jak sami vidíte, nová verze by právě obtížnost měla narovnat a poladit, aby hráče neodrazovala. A stejně tak tvůrci upraví ovládání, aby nebylo nevšední, nýbrž naprosto všední, příjemné, intuitivní. Zkrátka takové ovládání, aby se jeho zvládnutí nepodobalo úkolu, a nebránilo hráči v tom, aby si rovnou užíval obsah hry.
Celou řadu úprav a nových prvků už ovšem od hry přinesl 2. dubna vydaný Design Bureau update. Konkrétně tento patch nabídl tři nová hratelná vozítka (Zöllig Heavy mech, Kilgore Ultra tank, Canavan Light anti-grav), srozumitelnější popisky zbraní a loadoutů nebo upravený FAQ s jasnějším popisem herních mechanismů. Navíc se tvůrci skrze update pokusili více rozvést univerzum Brigador, aby hráč měl lepší povědomí o tom, proč a proti komu bojuje. Kompletní popis obsahu updatu najdete za tímto odkazem.
Stávající majitelé Brigador se nové verze dočkají v podobě updatu zdarma. Pokud mezi ně nepatříte, máte ještě pár hodin na to, abyste si Brigador pořídili na Steamu ve slevě u příležitosti oznámení termínu vydání nové verze hry. Pořád ale platí, že když mírně stisknete zuby a obrníte se trpělivostí, bude vás bavit už stávající verze hry. Ruku do ohně za to dám.