Dark Train se velmi těžko cpe do jakékoli tradiční herní škatule, na to jde o příliš konceptuální dílo. Jestli je dobré, zábavné, chytlavé apod., na to přijdeme společně s dalšími hráči až v následujících dnech. Jeho základem je každopádně způsob tvorby.
Tvůrci z českého studia Paperash, které můžete blíže poznat na vývojářském blogu, vytvořili modely na papíře, patřičně je dotvořili perokresbou a následně zdigitalizovali. Podobně složitě (čti kreativně) přistupovali i k návrhu game designu, který má základ v zápletce. Zmíněný vynálezce D. W. Tagrezbung dostal od neznámého klienta zakázku – měl vytvořit funkční model lidského světa, ale bez lidí.
D. W. se úkolu chopil s vervou sobě vlastní a pracoval na zakázce až do posledního dechu (zemřel v den dokončení díla). Lidský svět obtiskl do podoby vlaku, kdy každý z jeho vagonů představuje jedno svébytné životní prostředí. Aby vlak, a tím pádem všechna prostředí, dorazil do neznámé cílové stanice v pořádku = ve funkčním stavu, musíte po cestě sbírat zdroje (třeba elektrická energie) a správně je používat. Mezitím vás čekají hádanky, vyprávění příběhu výhradně vizuálním způsobem bez textu, spousta tápání a kontinuální zážitek ze svébytného zpracování. Tím krom grafické stylizace myslím i hudbu a zvuky.
zdroj: Archiv
Dark Train je (během dne bude) ve verzích pro Windows a Mac OS X dostupná od dnešního dne (25. 10.) na Steamu za základní cenu 15 euro. První dny po vydání ovšem tvůrci nasadí slevu 20 %. Zájemci o netradiční dílo, které ctí tradici české ploškové animace, mají možnost si ho pořídit za zhruba 330 Kč. Tolik utratí za 8–10 dvanáctek, necelé 4 krabičky cigaret, 220 rohlíků, cca12 bochníků chleba, 1 balení pracího prášku nebo za 1 pivo, párek a vstupenku na zápas nejvyšší fotbalové soutěže v ČR.
Ale víte co, hry jsou stejně k nezaplacení. Hlavně takové, které vznikají z tvůrčího pnutí, ne z čirého kalkulu (nic proti němu nemám) - třeba jako právě Dark Train. Původně chtěli vývojáři z Paperash peníze na vývoj získat z kickstarterové kampaně, protože neviděli žádný jiný způsob, jak by hra mohla vzniknout. Jenže se prostě sekli, hru na své náklady dodělali, nyní vydali a ...třeba z ní něco budou mít. To už je ale na vás.
zdroj: Archiv
Další informace o hře najdete na oficiálních stránkách, koupit si ji můžete na Steamu, podrobnosti o vývoji zase nabízí zmíněný vývojářský blog.