Ponurá atmosféra, neotřelá grafika, vybledlé barvy, 2D. Stygian umí zaujmout na první pohled a dává jednoznačně najevo, že tady půjde o prastará monstra pohrávající si s příčetností obyvatel Arkhamu.
Žádné procedurální generování, ale poctivý příběh ušitý lidskýma rukama, který nabízí dostatek prostoru k roleplayování. Variabilitu zajišťuje třeba osm archetypů postav s vlastními příběhy, spousta hýblátek, kterými si upravíte postavu na míru, volíte si náboženské vyznání, jsou zde dialogové možnosti atd.
zdroj: Archiv
Míra příčetnosti je samozřejmě nedílnou součástí hry podle Lovecrafta, i když tentokrát není nutně vaším cílem zůstat při smyslech. Ve městě, kde je každý šílený, není trocha té nepříčetnosti na škodu. Jinak se nedostanete k některým dialogovým možnostem, které vás vrátí na správnou stopu.
Ať už příčetní, nebo ne, soubojům se nevyhnete. Budete bojovat s okultisty i monstry v tahových soubojích, do kterých vezmete své parťáky, jež potkáte při toulkách Arkhamem. Zní to dobře, ale bude to skutečně dobré?
Popravdě, odpověď na tuto otázku už znám, jelikož jsem viděl recenzi Pavla Skotáka, která vyjde dnes v 18:30, tedy 30 minut před vydáním Stygianu na Steamu. Budu sobec a neprozradím vám výsledné hodnocení. Dovolím si ale naznačit, že příznivci Lovecraftova díla by se do ní rozhodně měli začíst…
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv