Outward ani svými dalšími mechanismy nepřipomíná běžná fantasy RPG. Nejste totiž žádný drsný hrdina. Pár ran a jdete k zemi. Zároveň čelíte nemocem, máte hlad a bez pravidelného spánku se daleko nedostanete.
Hra klade důraz i na váš batoh, jehož velikost a obsah mají přímý dopad na vaši pohyblivost v bojích. Zároveň se musíte obejít bez pomocných ukazatelů a navigovat se pouze podle mapy a orientačních bodů v krajině.
Jde ale stále o fantasy s roztodivnou zvěří, která vás touží sežrat. Zároveň si můžete přičichnout k magii, ale vyvolání prostého fireballu je opravdu zdlouhavý proces spojený s hledáním magických kamenů, vytvářením znamení a dalšími kroky přípravy. Všechny tyto prvky tvůrci představili ve vývojářských deníčcích (viz články níže), ke kterým nyní přidávají čtvrtý zaměřený čistě na kooperaci.
zdroj: Archiv
Tu lze provozovat s jedním kamarádem jak online, tak lokálně na rozdělené obrazovce. V rámci jedné velké lokace si každý může jít, kam chce. Můžete řešit něco úplně jiného než kolega, nebo spojit síly proti náročným nepřátelům. Jeden například může nosit batoh plný zásob a ostřelovat potvory z dálky, zatímco druhý, bez batohu pohyblivější hráč se ohání mečem.
Kooperaci oceníte i v dungeonech, kde jeden z vás bude oběma svítit na cestu lucernou, zatímco druhý bude mít volné ruce pro jiné potřeby. A tak by se dalo pokračovat ještě dlouho. Tvůrci vás do kooperace nenutí, ale vypadá to jako to nejzajímavější na celé hře, která už je k dostání třeba na Steamu za 40 eur. Úplně první ohlasy bohužel nesrší nadšením, ale dokud sám nevyzkouším, neuvěřím.
zdroj: Archiv