Za dva týdny vám pod rukama ožijí slova nadějné plošinovky Haimrik
zdroj: tisková zpráva

Za dva týdny vám pod rukama ožijí slova nadějné plošinovky Haimrik

17. 5. 2018 15:11 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Nebožák Haimrik u nás v redakci platí za jedno z nejpříjemnějších překvapení loňského Gamescomu. Minimalistický sépiový styl s příměsí hektolitrů krve, které častěji tryskají z Haimrika než z jeho nepřátel, nás zaujal na první pohled. A na ten druhý nás dostal opravdu nevídaný herní mechanismus zhmotňování slov. O hře jsme od té doby neslyšeli a najednou prásk, datum vydání 5. června.

V čem spočívá kouzlo malé plošinovky studia Below the Game? V doslovném slovotepectví. Haimrik pobíhá po 2,5D světě zleva doprava, občas přeběhne víc než jeden mostek, který zároveň slouží jako podklad pro vyprávění příběhu. Ale nejde o prosté čtení textů… Některá slova totiž mají tendenci ožívat.

Když běžíte po plošince a čtete slova příběhu: „Haimrik kráčí po mostě a sbírá meč pro svou ochranu,“ můžete se pozastavit nad slovem „meč“ a skutečně ho vytáhnout ze země. Když si pak čtete o možném výskytu krokodýla, radši na takové slovo vůbec nestoupejte…

zdroj: Archiv

Je to jednoduchý, ale velmi zajímavý koncept, který vás až překvapivou silou vtahuje do vyprávěného děje. Zmínil jsem, že jde o 2,5D plošinovku. Sice se nemůžete pohybovat v dalších směrech, jako to dělá například plošinovková odnož Assassin’s Creed, ale dostanete se do soubojů, kdy jsou nepřátelé hluboko v prostředí a vy je ostřelujete z cimbuří, které vám poskytuje krytí.

Jde o další drobný detail, který z Haimrika dělá neobvyklou kombinaci zajímavých mechanismů a grafického stylu. Pokud i vy cítíte touhou pohrát si se slovíčky, mrkněte 5. června do digitálních obchodů na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články