Založte rodinu, oškubejte konkurenci: RPG Saelig vás zavede do středověkého Wessexu
zdroj: tisková zpráva

Založte rodinu, oškubejte konkurenci: RPG Saelig vás zavede do středověkého Wessexu

3. 7. 2017 16:50 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Saelig na první pohled připomíná hromadu jiných her v předběžném přístupu, které soupeří o pozornost zahlcených hráčů. Otevřený, „živoucí“ svět (konkrétně Wessex 9. století), obchodování a bojování, stavba vlastních budov, válka s nájezdníky, a samozřejmě spousty a spousty nedodělků… Kde už jsme to jenom slyšeli? Ale jen co se na hru podíváte pěkně zblízka, zjistíte, že všechno není, jak se zdá. Tak zaprvé jde o singleplayer. Který obsahuje strategické prvky. Jsou tu vztahy, svatby, dynastie. A když umřete, pokračujete dál jako jedno ze svých dětí. Spíš než Rust tady vidím Mount & Blade říznutý střídmou dávkou Crusader Kings II.

Když už mluvíme o Mount & Blade: Petr se na chystaný Bannerlord prý těší hlavně kvůli reaktivní, realistické ekonomice, která vám dovolí dramaticky ovlivnit produkci a pohyby veškerého zboží. A něco podobného čirou náhodou nabízí i Saelig. Všechny předměty a suroviny, na něž ve hře narazíte, někdo musel najít, vytěžit, vyrobit. Když se vám zachce monopolu, nemusíte útočit na konkurenčního kupce – stačí vypálit nechráněný důl, co mu dováží zásoby.

Boj a zločin však rozhodně nemusí být primární náplní vašeho života. Klidně si můžete vydělávat coby naprosto poctivý obchodník, stavitel, posel či otec od rodiny. O naprosto realistickém přístupu k romantice svědčí jeden ze screenshotů, na němž jsou k vidění různé možnosti interakce s vaší milovanou manželkou: polibek, flirtování, rozhovor… křičení… a úder pěstí? Takhle se tedy pravý anglický gentleman určitě nechová!

Saelig zdroj: tisková zpráva

Asi nejpřitažlivějším, ovšem dle mého názoru zároveň nejobtížněji splnitelným slibem je svět, který se neustále vyvíjí. Vypukají požáry, města devastují nemoci, pohraniční oblasti podléhají Vikingům. Velký vliv má i roční období, a do toho všeho je svět naplněn postavami, které stejně jako vy můžou ovlivnit – no, vlastně úplně všechno, protože peníze hýbou světem, a vydělat peníze tady chce úplně každý.

Saelig (jde mimochodem o staroanglické slovo znamenající „požehnaný, šťastný“) do předběžného přístupu dorazil 1. července a měl by tam strávit 6 až 12 měsíců, ale klidně to samozřejmě může být i déle – na hře koneckonců pracuje jediný vývojář. Současná verze bude nutně (a notně) zabugovaná a rozbitá, tak jak to u podobně ambiciózních projektů bývá. Ale pokud se do Wessexu nastěhujete už teď a přežijete všechny jeho špatným technickým stavem zapříčiněné nástrahy, odměnou vám bude možnost výrazně ovlivnit budoucí podobu hry.

Plány do budoucna zahrnují jak předvídatelné přídavky v podobě více map, nových budov a možností výroby, tak radikální změny – například multiplayer. Ještě tedy vůbec není jasné, v jaké formě by měl fungovat, ale řekl bych, že právě kvůli tomu je potřeba aktivní, vokální komunita, která si jasně řekne, co chce. Má na to ještě spoustu času. Pokud se k ní chcete připojit, Saelig seženete na Steamu za 15 euro (až do 7. července se slevou 10 %).

zdroj: Archiv

Nejnovější články