16 renderovacích cest na GeForce 6800?
zdroj: tisková zpráva

16 renderovacích cest na GeForce 6800?

6. 8. 2004 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Na grafických čipech ATI je možnost dodatečně zapínat vypnuté renderovací cesty (pipeline) již hodně dlouho známá.

Nyní je to samé údajně možné provádět i s některými čipy NVIDIA. Informace pochází od Alexeye Nikolaychuka, autora utility RivaTuner. Ten objevil způsob, jakým se na čipech NVIDIA GeForce 6800 jednotlivé renderovací cesty při výrobě vypínají a jak je softwarovou cestou zase zapnout.

Je to možné díky způsobu, jakým se grafické čipy vyrábějí. GeForce 6800 Ultra (16 pipelines), GeForce 6800 GT (16 pipelines) a GeForce 6800 (12 pipelines) jsou v podstatě stejné a mají stejný základ, kterým je jádro NV40. Při závěrečném testování však některé kusy nepracují správně při renderování scény. Proto jsou jim poškozené části dodatečně vypnuty, aby se nemusel čip vyhazovat jako zcela nefunkční. Karta s takovýmto čipem je pak prodávána za sníženou cenu, ale také se slevou a může představovat výhodnou koupi vzhledem k poměru cena/výkon.

zdroj: digit-life

cappy

Nejnovější články