Přestože se soubor ve velikosti 185 MB distribuuje přes více než dvacet mirrorů po celém světě, vysokou poptávku to zdaleka neuspokojilo a prakticky není možné ho odkudkoliv stáhnout, protože všechny servery jsou značně přetíženy. Nám se naštěstí podařilo vypátrat rychlý link (thx to Dwarden za tip) a díky tomu vám můžeme od této chvíle (19:45) nabídnout lokální mirrory 3D Marku 2003 přímo u nás na Tiscali Games.
3D Mark 2003 vyžaduje mít nainstalované rozhraní DirectX 9.0, 256 MB paměti, grafickou kartu 32 MB minimálně s podporou vlastností DirectX 7.0 a procesor na 1 GHz (nebo s PCMark2002 skóre přes 2500 bodů). Stejně jako u předchozích ročníků platí, že čím lepší výbavu máte, tím více si toho vyzkoušíte. Program obsahuje celkem čtyři testy napsané pro různé verze DirectX - 1x DX7, 2x DX8 a 1x DX9. První z benchmarků se jmenuje Wings of Fury a jedná se o záběry z leteckého simulátoru, poté následuje FPS scéna z vesmírné lodi v Battle of Proxycon a pak přijde na řadu Troll´s Lair, což je ukázka ze hry typu RPG. Poslední test Mother Nature vytíží vaše PC na úplné maximum, neboť jde o nástupce grafických orgií v Nature z 3D Marku 2001SE. Ale spustí ho pouze ti, kteří mají grafickou kartu s podporou DirectX 9, tedy např. nové Radeony nebo GeForce FX.
V novém 3D Marku 2003 pro zpestření opět nechybí jedno demo, k jehož spuštění bude zase nezbytná grafická karta s PixelShaders 1.1. Program ve verzi Pro obohacený o pár dalších funkcí stojí 40 dolarů v případě, že si ho stáhnete přes internet, nebo 50 dolarů při zakoupení v obchodech. Váhavým jedincům více napoví starší video-teaser, další české a zatím nepřetížené mirrory jsou na Cdr.cz v bleskovkách nebo na GameZone. Jak se vám nový 3D Mark líbí a jaké nejvyšší skóre jste se svou nadupanou sestavou dosáhli? O své výsledky se můžete podělit v diskusním fóru pod touto novinkou...
Update 01:30 - nVidia pro GameSpot uvedla, že nedoporučuje 3D Mark 2003 jako hlavní nástroj pro testování grafických karet, protože si myslí, že program nereprezentuje to, jak jsou současné hry navrhovány. První test je podle nVidie nerealisticky jednoduchá scéna, zatímco další dva benchmarky jsou renderovány neefektivní metodou a využívají prý vlastnosti DX8, které podporuje ATI, ale nejsou obvykle používané v běžných hrách. Aki Jarvilehto z Futuremarku na to reagoval prohlášením, že poslední tři roky pracovali ve spolupráci s hlavními výrobci hardware na tom, aby 3D Mark 2003 byl objektivním benchmarkem, ale v prosinci nVidia odstoupila z neuveřejněných důvodů od spolupráce v beta-programu (thx to Korgull za tip).