Assassins Creed benchmarky
zdroj: tisková zpráva

Assassins Creed benchmarky

31. 3. 2008 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Potvrzeno, že hra běží na Windows Vista a pod DX10 rychleji než na Windows XP a pod DX9.

API DirectX 10 obsahuje některé zjednodušené procesy výpočtů pro grafické čipy. Proto by se měly některé efekty pod DirectX 10 zpracovávat rychleji, než pod starším DirectX 9, což by se mělo následně projevit ve vyšším počtu fps. Bez ohledu na tyto teoretické předpoklady do těchto chvil neexistovala snad ani jediná PC hra, která by byla pod DX 10 rychlejší, než pod DX 9. Obecně se má za to, že to způsobují dvě věci. První je, že Windows Vista jsou jaksi obecně pomalejší než Windows XP a bez Windows Vista si DirectX 10 hru nespustíte. No a druhým problémem je asi fakt, že vývojáři, kteří už dělají hru pod DX10, do ní obvykle přidávají bohatší a náročnější grafické efekty, které následně hru zpomalí.
Nyní můžeme konstatovat, že výše řečené platí už jenom částečně. Server PC Games Hardware ve svém testu potvrdil dřívější vyjádření tvůrců, že Assassins Creed je první hrou, která funguje na Windows Vista a pod DX10 rychleji než na Windows XP a pod DX9.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zbývá si položit otázku, jestli nastává doba super-rychlého DX10? A odpověď zní: Bohužel, ne. Když se na benchmarky pozorněji podíváte, zjistíte, že DX10 verze byla rychlejší jenom na minimální detaily a v rozlišení 1280x1024, navíc bez antialiasingu a anizotropního filtrování. Jakmile se zapnulo AA + AF a detaily zvedly na maximum, všechno se vrátilo do starých kolejí. Jinými slovy, DX9 verze byla zase rychlejší. Výsledky lze zhodnotit i tak, že u náročnějšího nastavení a na grafické kartě GeForce 8800 Ultra to bylo ještě v normálu, protože tam byl rozdíl "jen" -1 fps v neprospěch DX10 verze. Kdežto u Radeonu HD 3870 byl rozdíl -11 fps a to už je dost.

Co se týká kvality obrazu, PCGames Hardware rovněž potvrdili naše zjištění, že rozdíly mezi DX10 a DX9 verzí jsou vážně minimální. Zbývá doplnit, že nejrychlejším procesorem v testu byl čtyřjádrový AMD Phenom 9700 na 2,6 GHz, těsně následovaný čtyřjádrovým Intelem Core 2 Q6600 na 2,4 GHz a ještě Phenomem X4 9500, rovněž na 2,4 GHz. Pro hraní na normální detaily se potom hodí všechny high-endové grafiky současnosti, neboť zvládnou akcelerovat hru v průměru nad 30 fps. Více o specifikách PC verze Assassins Creed v naší recenzi.

cappy

Nejnovější články