ATI sklízí kritiku za Boundless Gaming
zdroj: tisková zpráva

ATI sklízí kritiku za Boundless Gaming

8. 6. 2006 14:14 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

O iniciativě ATI nazvané "Boundless Gaming" jsme psali předevčírem.

Jejich verze počítání fyziky přes grafický čip v kombinaci s CrossFire se však nesetkala s pochopením z řad novinářů a kritiku slízla i u konkurence. Tím, kdo se do ATI obul ze všech nejvíc byla asi AGEIA. Taky má ATI co vracet za její předešlé výpady na svojí adresu, takže obratem vydala prohlášení, ve kterém uvádí, že jsou rádi, že ATI konečně uznala fyziku ve hrách za velkou věc, ale že grafické čipy jsou tu od toho, aby počítaly grafiku a ne od toho, aby počítaly fyziku. Že je úplně jedno, jak velký výkon v Gflops mohou grafické čipy mít, když na fyziku nejsou speciálně uzpůsobeny. "Boundless Gaming" je pak úplně scestný počin, protože stejné prostředí je už vytvořeno pomocí PhysX AGEIA PPU, které je aktuálně na trhu. Na čem konečně záleží je to, jestli se pro konkrétní řešení vyvíjí software. Pro AGEIA PPU bude do roku 2006 hotovo nejméně 20 her a ve vývoji je dalších cca 100 titulů od 65 vývojářských týmů. Pro ATI "Boundless Gaming" není ohlášená hra…. ani jediná.

Novináři pak poukazují na několik zarážejících faktů. Například na snahu ATI "doporučovat" výrobcům základních desek, aby dělali modely se třemi PCI-Express x16 sloty (nebo alespoň se třemi x8 sloty), které jediné mohou zaručit kombinaci 2+1, tedy CrossFire + fyziku počítanou přes nějakou třetí RADEON kartu. A taky poukazují na to, že uživateli toto řešení nepřinese nic, jen velké finanční náklady navíc. Na obzoru je totiž API DirectX 10, se kterým si RADEON X1900 neporadí a proto není důvod, aby teď někdo kupoval X1K karty ATI do CrossFire, k tomu ještě kupoval novou desku se třemi PCI-Express X16 sloty a navíc jeden RADEON na fyziku. "Neomezené hraní" si totiž stejně neužije, protože tu nejsou žádné hry, které by využívaly fyziku počítanou přes grafické čipy….

zdroj: FS

cappy

Nejnovější články