Bude mít ATI R600 celkem 64 shader jednotek?
zdroj: tisková zpráva

Bude mít ATI R600 celkem 64 shader jednotek?

20. 8. 2006 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Momentální nadvláda ATI asi jen tak neskončí.

Další generace RADEONů totiž má být "velká". To znamená, že půjde o obrovské čipy, s více než 320 miliony tranzistorů. Design vnitřní micro-architektury by měl být úplně nový a měl by obsahovat opravdu hodně Shader jednotek. Celkem 64, ačkoliv není jasné, jestli to budou kompletní renderovací cesty nebo jenom nezávislé jednotky, čistě na zpracování shaderů. Určitě ale půjde o flexibilní unifikovaný design vytvořený podle dikce "vše pro DirectX 10", potažmo Windows Vista. Datum uvedení je naplánováno na podzim 2006. Pokud se tak nestane, přijde na trh v lednu 2007, ale zřejmě už pod značkou AMD.
Posilovat z pochopitelných důvodů nebude jenom ATI. Také NVIDIA chystá svůj čip GeForce G80 na podzim 2006, jako protiváhu RADEONu R600. V jeho případě by měl být počet renderovacích cest dokonce ztrojnásoben. Otázka je, jestli NVIDIA zůstane u svého tradičního designu, který jí dává jakous-takous výhodu ve všech OpenGL hrách nebo se pod tlakem Microsoftu vrhne na unifikovanou architekturu (Unified Shader Architecture). V případě prvním by to mohlo být 3 x 24, tedy až 72 3D renderovacích cest (pipelines), v druhém případě "jen" 72 Shader jednotek a pravděpodobně 24 klasických pipelines, což se bude odvíjet od struktury jádra a od počtu texturovacích (TMUs) jednotek.

zdroj: TheInq

cappy

Nejnovější články