Fungovat by to mělo podobně jako Kinect - prostor obýváku by kamerka pokryla infračerveným signálem (v případě Kinectu je to spousta teček). Objekty, které budou umístěny v určité hloubce pole, budou vyrenderovány a zobrazeny ve virtuální scéně. Tedy opět stejně jako Kinect, který vás už nenasnímá, pokud jste moc blízko, nebo naopak daleko.
Pro Sony by něco takového nebylo nic nového. Když ještě frčela PlayStation 2, existovala kamerka Eye Toy, která by se dala nazvat jednoduchým předchůdcem Kinectu. Sony se také kdysi přiznala, že s “něčím jako Kinect” experimentovala, ale nebyla spokojená s výsledky a tak se zrodil konkurent Kinectu, PlayStation Move. Jenže ten zrovna netrhá rekordy prodejnosti a není tajemstvím, že se jak Kinect, tak hry pro Kinect prodávají lépe, než PlayStation Move.
Sony by se tedy mohla ke konceptu kamery snímající obývák a přenášející hráče do hry po vzoru Kinectu vrátit. Má to ale cenu pro PlayStation 3? Na to je už možná trochu pozdě, když je oznámení nové generace doslova "za rohem". Navíc by to dávalo smysl, kdyby měla příští generace konzolí podobné pohybové ovládání. Vývojáři by tak mohli tvořit multiplatformovky jednodušeji a hráči by měli větší výběr her.
Mít na něco patent ale ještě samozřejmě neznamená, že z toho musí něco být. Sony se taky může jen sichrovat a může dál vesele podporovat PlayStation Move. Každá velká technologická firma má spousty patentů, které nemusí vůbec využívat. Pro další generaci konzolí by to ale reálné být mohlo.