Carmack o vícejádrových procesorech v RAGE.
zdroj: tisková zpráva

Carmack o vícejádrových procesorech v RAGE.

26. 8. 2008 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Tak jako programátor ve stavu beztíže poletí i renderování id Tech 5 enginu díky rozdělení na jednotlivá jádra v procesoru.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Intel stále více zajímá podpora vývojářů her. Ohlásili například spolupráci s DreamWorks, a již delší dobu kooperují vývoj s id Software. Dlužno dodat, že to nese svoje ovoce v podobě různých optimalizací. Jeden z předních programátorů herní scény, John Carmack, tuto spolupráci s Intelem bere velice vážně a jejich vícejádrové procesory považuje za hlavní vývojářskou platformu. Naposledy John Carmack hovořil o vizuálních výpočtech v id Tech 5 enginu ve hře Rage. O pozadí fungování jejich díla prozradil, že celý systém renderingu je rozdělen a přesunut na jednotlivá jádra v procesoru. Herní logika a simulace je zpracovávána v jednom vlákně a renderovací systém běží v dalším vlákně. Je to velký rozdíl oproti většině her, které využívají maximálně jedno jádro.

Carmack dále upřesnil, že jejich systém je sofistikovanější v tom smyslu, že se v něm nachází separátní vlákno, na kterém běží analýza toho, co se vlastně renderuje. Že se dekomprimují všechny informace, které jdou z DVD a z pevných disků, a třídí se podle toho, které jsou užitečné pro GPU a pro procesor a které pro jiné části systému. Přiznal, že to zabere dost výpočetního výkonu, takto separátně hodnotit, co se vlastně v systému děje, nicméně, že to přináší výsledky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V praxi je to klíčová věc, bez níž by nebylo možné udělat takovou úroveň detailů, jakou mají v Rage, protože ta je daleko za vším, co představili ve svých předešlých hrách. Dále v tomto id Tech 5 enginu běží další vlákna, high-level AI, rozlišování, věci které řeší herní logiku, a že něco běží asynchronně a jiná skupina věcí se řídí normálně takty. A pravda je, že výsledek stojí za to (viz obrázky).

zdroj: Blues

cappy

Nejnovější články