Čip AGEIA PhysX s podporou spousty her
zdroj: tisková zpráva

Čip AGEIA PhysX s podporou spousty her

22. 3. 2006 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Společnost AGEIA byla založena v roce 2002 s jednoduchým záměrem.

Vyvinout první PPU (Physics Processing Unit), hardwarový čip, který bude v počítači schopen akcelerovat herní interakce založené na simulacích fyzikálních zákonitostí reálného světa. Zní to dobře. Ale proč by vlastně majitel herního PC měl takový, poměrně revoluční čip mít? Na GDC prezentovala AGEIA novinářům nová technologická dema a její šéf Manju Hegde hovořil o tom, jak si představují herní budoucnost. Podle něj je v současných hrách minimum interakce mezi prostředím a hráčem. Jako příklad uvedl Half-Life 2. Rozstřílet nebo využít je možné kde co, ale ve skutečnosti je toho strašně málo. Hráč by přesto měl mít možnost probourat se cihlovou stěnou, povalit plaňkový plot, vytvořit vlny na vodě, když do ní něco hodí. Zkrátka dělat spoustu věcí, kdykoliv ho napadnou, a vše v ohromném měřítku - to současné hry prostě neumožňují a neumožňuje to ani dosavadní hardware.
Důležité je, že AGEIA spolupracuje se šedesátkou vývojářů či vydavatelských domů a už avizovala přes sto her, které by v letech 2006 a 2007 měly podporovat tyto přídavné karty pro fyziku. Jejich majitelé si pak budou moci stáhnout patch a ten jim ve hře zapne nové možnosti, které však (alespoň v nejbližší době) nebudou nějak výrazně znatelné z hlediska hratelnosti (jinak, např. možnost zničit všechny zdi, by šlo o příliš velký zásah do designu / konceptu hry samotné). Třeba pro průměrnou FPS Bet on Soldier je už speciální patch vytvořen a umožňuje realistické chování roztavené lávy vystřelované z lávového plamenometu a další efekty (hlavně simulaci pohybu kapalin). U PC verze Ghost Recon: Advanced Warfighter, chystané na květen, by díky PhysX mělo jít simulovat exploze, včetně ničivých dopadů na okolí, zásahy střel, kulek, fragmenty z granátů; a dále všechny "částicové" efekty obecně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
PhysX-tech demo || Bet on Soldier plamenomet přes PhysX || Cell Factor (další)

Za zmínku dále stojí MMORPG City of Villains od Cryptic Studios, které bude těžit z dynamických interakcí s prostředím uzpůsobeným pro využití PhysX čipu. U onlinovek to je technicky řešeno tak, že AGEIA kartu v sobě musí mít jak hráčovo PC, tak servery. A když jsem nakousl ten seznam her, zde je jeho zbytek: Unreal Tournament 2007, české Alpha Prime, RTS Rise of Nations: Rise of Legends, Vanguard: Saga of Heroes, Sacred II, Loki, DogTag, Fallen Earth, Diabolique, Warhammer MMORPG, Crazy Machines 2 a dalších 20 má být letos oznámeno.

Tak jako dnes fantasy third-person akce INFERNAL od polských Metropolis Software, ve které na podzim 2006 sehrají fyzikální zákony velkou roli v alpských vesničkách či středověkých hradech. Hlavní hrdina a zejména jeho protivníci prý budou umět využívat herní prostředí unikátními způsoby, jako je schovávání se za bednami, skákání, válení sudů a také budou analyzovat lokace, odkud nejeefektivněji vést boj nebo se skrčit pro krytí. Zajímavě též působí first-person akce Cell Factor, v níž si díky svým psionickým silám můžete hrát s bednami krabic, které po rozstřílení zůstanou ležet navždy na místě, nebo vyhodit do povětří různé objekty granátem. Jinde dosud neviděnou novinku představuje animace vlající látky na oblečení pohybující se postavy nebo transparent z plachty, který nejen že šlo prostřelit, nýbrž i realisticky roztrhat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Přídavné PC karty AGEIA jsou již nyní dostupné jako volitelná přídavná položka u předních výrobců značkových počítačů, jako je Dell (dnes mimochodem koupil AlienWare), Falcon NorthWest atd. Výrobci ASUS či BFG Technologies chtějí uvést svou PhysX kartu (se 128 MB GDDR3 paměti) v samostatné verzi na trh v květnu a měly by stát kolem 275 dolarů, tzn. přes přes 7 tisíc Kč. HW požadavky zní: CPU 1,4 GHz, 128 MB RAM, 300-wattový zdroj, PCI-Express 2.0 slot a samozřejmě také klasická grafická karta s podporou alespoň DX 9.0 / Shader Modelu 2.0. Než se ale zrodí nějaké áčkové tituly povinně vyžadující ke spuštění PhysX kartu, tak jako kdysi 3Dfx Voodoo, si asi budeme muset ještě pár let počkat. Poslední vývojářské nástroje verze 2.4 PhysX SDK btw dostanou i autoři her pro Playstation 3.
zdroj: FiringSquad, Shacknews, Bluesnews

cappy&jd

Nejnovější články