Crysis - DX9 vs. DX10, 32-bit vs. 64-bit
zdroj: tisková zpráva

Crysis - DX9 vs. DX10, 32-bit vs. 64-bit

1. 11. 2007 18:18 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Srovnání kvality dvou verzí Crysis z hlediska kvality obrazu a informace, jestli je lepší hrát Crysis v 32 nebo 64-bitech.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jaký je rozdíl mezi DirectX 9 verzí Crysis a DirectX 10 verzí Crysis? Jaký je skutečný rozdíl v kvalitě obrazu, když ve výkonech je rozdíl tak veliký? Pro odpověď nemusíme chodit daleko, nachází se na této adrese (když myší najedete na obrázek, objeví se vám ta samá scéna v DirectX 10). Z toho, co můžete vidět, jsou rozdíly opravdu značné, nejedná se tentokrát o žádný marketingový trik.

DirectX 10 verze hry má jakoby větší rozsahy barev (je více barevná), je přirozenější, je méně šedivá, má lepší pokrytí světel, hlubší stíny, výraznější světelné tónování, pokročilejší blur efekt a lepší zaostření textur. Rozdíly jsou samozřejmě i pod vodou, zejména jinak vypadá rozhraní mezi vodou a souší a samozřejmě, světelné efekty jsou opět výraznější a světelné paprsky ostřejší/jasnější. Autoři srovnání také uvádějí, že DirectX 10 verze renderuje vegetaci a další objekty na větší vzdálenost než DirectX 9 verze.

Pak tu máme ještě srovnání, které se týká toho, jestli hra běží rychleji v 64-bitech nebo v 32-bitech. Probleskovaly totiž zprávy, a i Crytek dlouho před dokončením hry oznamoval, že 64-bitová verze poběží rychleji. Jenže třeba YouGamers reportují o tom, že ve skutečnosti (demu) jsou mezi jednotlivými verzemi jen nepatrné rozdíly a většinou je to v neprospěch 64-bitové verze. Třeba tento výsledek ukazuje pokles všech fps v CPU testu ve 64-bitech, jenom v jednom GPU testu byl zaznamenán nárůst výkonu z 2,8 fps (32-bit) na 3,5 fps (64-bit). V druhém testu nedopadlo srovnání o moc lépe. Jsou to prakticky všechno mínusy od -1,3 do -24,1 procenta. Tím pádem se Crysis nevyplatí hrát v 64-bitovém módu a je lepší zůstat u 32-bitového.

zdroj: YouGamers

cappy

Nejnovější články