Day of Defeat: Source s filmovými efekty
zdroj: tisková zpráva

Day of Defeat: Source s filmovými efekty

12. 12. 2005 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

S technologickými vychytávkami se nám roztrhl pytel a to je jen dobře.

Valve nezůstali u HDR z HL2: Lost Coast levelu a snaží se zdokonalit i svou multiplayerovou akci Day of Defeat: Source (recenze). Jdou na to podobnou cestou jako ostatní vývojáři. To jest přidáním několika filmových efektů, jako jsou Depth of Field, Motion Blur, Film Grain, Dust a Colour Correction. Jak se každý z nich projeví na vzezření hry?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Depth of Field simuluje oko reálné kamery, která dokáže zaostřit pouze na objekt v určité vzdálenosti. Tak se stane, že se objekty blíže nebo dále od místa, kam je zaostřeno, jeví rozmazané, což jste už mohli spatřit v některých závodních hrách. Motion Blur pro změnu slouží k rozmazání obrazu jako celku a měl by se objevovat ve chvílích, kdy dochází k nějakým rychlým pohybům. Jinými slovy, měl by navozovat pocit rychlosti rozmazáním přechodů mezi jednotlivými renderovanými snímky. Depth of Field a Motion Blur se dají samozřejmě kombinovat.

Film Grain je zase způsob, jak dodatečně ošetřit obraz a pomocí tohoto filtru třeba u diváků navodit pocit, že se dívají na starý celuloidový film a ne na hru. Colour Correction slouží k barevnému sladění scény a vytváří atmosféru, redukuje zbytečné kontrasty nebo je naopak vytváří. Ve filmovém průmyslu se tato metoda používá už dlouho.

Výsledek dosavadního snažení Valve si můžete prohlédnout zde, kde je taktéž k dispozici videa. Některá vylepšení jsou kvalitativně velmi zajímavá, jiná méně a k dokonalosti mají hodně daleko. Jde totiž o prvotní vývojové stádium a finální podoba se objeví až v nějakém budoucím updatu Steamu. Poté tyto efekty s velkou pravděpodobností obohatí i další hry od Valve Software.

zdroj: Bit-Tech

cappy

Nejnovější články