DirectX 11 info a GfW Live multiplayer zdarma
zdroj: tisková zpráva

DirectX 11 info a GfW Live multiplayer zdarma

24. 7. 2008 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Má být malým krůčkem pro lidstvo, ale velkým skokem pro hráče.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nově oznámené rozhraní DirectX 11 má podle všeho být sice "malým krůčkem pro lidstvo, ale velkým skokem pro hráče". Microsoft totiž tvrdí, že nová verze umožní vývojářům využívat grafickou kartu vašeho PC jako paralelní procesor díky implementaci zbrusu nové technologie počítačových shaderů. DX11 dále mají mít dále vylepšenou podporu pro vícejádrové procesory a pomohou tak setřít rozdíl mezi špičkovou referovanou scénou a obrazem renderovaným v reálném čase.

Potěšitelná je také zpráva, že multiplayerové hraní v rámci PC služby Games for Windows LIVE již nemá být dále zpoplatňováno, jako tomu bylo vloni např. u Shadowrunu či Gears of War PC. Narozdíl od konzole X360, LIVE služba na osobních počítačích zkrátka bude kompletně gratis a také překopána její funkcionalita přímo ve hrách (např. ve Warhammer: Dawn of War 2) - doposud měli privilegia hrát online pouze předplatitelé Gold konta právě po vzoru Xbox Live. Avšak vůbec se to neujalo u hráčů ani u ostatních vývojářů, kteří raději do svých titulů vkládali vlastní rozhraní umožňující jim nabízet lidem multiplayerová klání zdarma.

Microsoft také oznámil, že od letošního podzimu bude spuštěna PC verze služby Xbox Live Marketplace a že se na X360 skrze Xbox Live konečně mají začít distribuovat hry, které budou mít na triku samotní uživatelé. Za připomenutí stojí, že MS již před dvěma roky zpřístupnil vývojové prostředí konzole široké veřejnosti (XNA Game Studio) za účelem vytvoření online komunity vývojářů, kteří nebudou pouze sdílet nějaké zajímavé myšlenky a ideje, ale tyto dále rozvíjet, čehož výsledkem bude konkrétní herní produkt určený pro trh.

Od nabídnutí XNA Game Studio tedy došlo k jednomu milionu downloadů, přičemž cílovou destinací byla kupř. univerzita ve Washingtonu, co jej využívá v oboru věda o počítačích. Ovšem před vypuštěním uživateli vytvořené hry na Xbox Live Marketplace tato musí být prověřena, jestli má odpovídající kvalitu, a poté se definuje cena v rozmezí 200-800 MS bodů (2,50 - 10 dolarů), kde si MS pro sebe účtuje 30% (plus dalších 100 dolarů ročně za užití XNAGS). Uvidíme, jaký bude ohlas, jen tak na okraj, vzpomínáte si ještě na PlayStation Yaroze?

zdroj: GameSpot

mart

Nejnovější články