Dojmy z vývojářského kitu Sony Playstation 3
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z vývojářského kitu Sony Playstation 3

14. 2. 2006 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Externím vývojářům dorazily první developer kity určené k vývoji her pro připravovanou herní konzoli Sony Playstation 3.

Přes NDA už na internet také prosákly první dojmy a zajímavé postřehy od vývojářů (a další asi budou postupně přibývat, podle stupně odvahy zúčastněných). První informace hovoří o tom, že dev-kity Sony jsou vlastně jen přejmenované počítače Apple G5. Což ale není zase nic tak převratného, vzhledem k nutné kompatibilitě procesorů (IBM - IBM). Možná větším překvapením je, že prezentovaná škatule PS3, vlastně obal konzole, je stále prázdný a vůbec není jasné, jak se Sony podaří do tak omezeného prostoru natěsnat všechny potřebné komponenty. Někteří vývojáři dokonce tvrdí, že tam není místo ani pro dvou a půl palcový pevný disk, co se dává do laptopů. Takže je docela možné, že se celý design konzole bude muset změnit nebo alespoň trochu nafouknout - nebo má Sony v záloze ještě nějaké jiné řešení, které pochopitelně neznáme.
Ovladač přibalený k dev kitu je prozatím úplně normální USB gamepad (joypad) a vývojáři berou v potaz ovládací schéma, které je shodné s ovladačem DualShock z PS2. To je z toho důvodu, že se na ovladači patrně neustále pracuje a mění se jeho celkový design. Dříve prezentovaný designérský koncept, médii pojmenovaný podle svého tvaru jako tzv. "bumerang", se zřejmě nedočkal náležitého pochopení ani ze strany široké veřejnosti a tak se sáhlo ke změně. Uvidíme. Co se týká výkonu konzole, tak skalní fandové Sony mohou být úplně v klidu, protože vývojáři odhadují celkový výkon konzole Playstation 3 přinejmenším na stejné úrovní s Xboxem 360 nebo dokonce o málo větší (takže rozhodně ne menší).

Na druhou stranu je téměř jisté, že první generace her nebudou mít rozlišení HDTV poslední generace 1080p (1920 x 1080 bodů, p = progressive scan, non-interlaced), i když by ho Sony chtělo. Daleko spíše budou hry běžet v 1080i (interlaced = prokládaný, kdy je vždy ob jeden řádek vynechán). Důvodem jsou problémy s vývojem. Vývojáři tvrdí, že dostat se na akceptovatelný počet snímků za vteřinu v 1080p a při next gen grafice, bude prakticky nemožné. Ale Sony počítá se škálováním obrazu směrem vzhůru, takže obraz nakonec v 1080p poběží, i když to nebude 1080p nativní.

Co se týká přímého srovnání, Sony PS3 a MS Xbox 360 jsou konzolemi ze stejné generace, takže co se týká grafických efektů, ani jedna strana nemá navrch nad druhou. Jestliže půjdou nějaké efekty udělat na Playstation 3, půjdou stejné efekty udělat i na Xboxu 360, byť jich třeba nebude tolik a nebude je možné provádět současně (popřípadě budou mít méně komplexní geometrii). Ale zase úzké místo v paměťovém subsystému PS3 může spolehlivě zabít její rychlostní výhodu. Takže viditelný rozdíl v kvalitě obrazu bude záviset na dovednostech vývojářů a na tom, kolik času (a peněz) vývoji obětují. Nakonec to vypadá, že se souboj Sony vs. Microsoft zvrhne o snahu, dostat na svoje konzole ty nejlepší vývojáře a nejlepší exkluzivní hry.

zdroj: Arstechnica

cappy

Nejnovější články