Na PC.IGN proto vyzpovídali Johna Carmacka a ptali se ho, co vedlo id Software k tomuto kroku a proč bude DOOM III takto natvrdo nastaven a proč nepoběží rychleji než 60 snímků za vteřinu. John Carmack odpověděl:
-
Herní simulace v DOOM III, včetně pohybů hráče, běží na 60 Hertzů. Kdyby byly pohyby renderovány rychleji, některé části animace (snímky) by se renderovaly zbytečně vícekrát. Napevno nastavená rychlost vykreslování odstraňuje některé problémy, které měl Quake III, kdy například některé skoky mohly být provedeny jenom při určité rychlosti vykreslování. V DOOM III je tomu jinak, protože pohyby postavičky ve hře odpovídají přesně tomu, jak s ní pohybuje hráč. A není to ovlivňovnáno tím, jakou rychlostí je hra vykreslována grafickou kartou.
Otázka jenom je, jak a na čem chce id Software těch 60 snímků za vteřinu vykouzlit. Všichni totiž ještě mají v paměti testy z května tohoto roku, v nichž dosahovalo lepších výsledků, než 60 fps, opravdu minimum grafických karet. V rozlišení 1024x768 obrazových bodů a na střední kvalitu tehdy šlo vlastně jen o absolutní špičku (viz Tom's Hardware). Každý, kdo se v hardwaru trochu orientuje, ví, že výkon grafických karet při renderování her kolísá. Nikdy se nedrží na absolutním vrcholu, takže výsledky z benchmarků jsou spíše orientační a nikdy nemohou postihnout všechny situace, které ve hře mohou nastat a které mohou dát počítači pořádně zabrat.
Rovněž není známo, co budou dělat vyznavači vertikální synchronizace obrazu (tzv. V-Sync). Jestli si budou záměrně přepínat monitory do režimu 60 Hz? Nebo raději na vertikální synchronizaci zapomenou a spokojí se s přelévajícím se obrazem? Těžko v tuto chvíli říct, to uvidíme až příští rok, až DOOM III skutečně vyjde.
zdroj: PC.IGN