Futuremark: nVidia v 3D Marku nepodváděla
zdroj: tisková zpráva

Futuremark: nVidia v 3D Marku nepodváděla

3. 6. 2003 4:04 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Futuremark dramaticky přehodnotil svůj postoj k nVidii a specifickým způsobům, jakým karty GeForce FX v kombinaci s ovladači verze 44.03 renderují scénu v 3D Marku 2003.

Je to skoro neuvěřitelné, ale na internetu se před pár minutami objevilo smírčí prohlášení obou firem, ve kterém Futuremark doslova píše:

    Futuremark nyní hlouběji pochopil celou situaci a také optimalizační strategii nVidie. Na tomto základě musí konstatovat, že design ovladačů nVidie je specifickou optimalizací a nikoliv podvodem (cheatem).

    Svět 3D grafiky se s poslední generací vysoce programovatelných čipů dramaticky změnil. Stejně jako procesory, každý grafický čip má jinou architekturu a pracuje s kódem programu jiným a jinak efektivním způsobem. Například test PC Mark 2002 používá jinak navržené testy pro procesory AMD Athlon XP a jinak pro Pentium 4 od Intelu. 3D Mark 2003 je však navržen jako neoptimalizovaný DirectX test a podle toho také vypadá následné srovnání výkonů... [více]
Co dodat? Futuremark nejspíš bude muset předělat svůj benchmark, HW redaktoři si budou muset u recenzí opětovně změnit grafy s výsledky. A co udělají ostatní? Vadilo jim vůbec někdy, že jim nVidia zoptimalizovala jejich oblíbenou hru?

Update 17:00 - pokud se ptáte na můj názor na celý problém, tady je: Předně musím říci, že ATi i nVidia v ovladačích skutečně podváděli a že plně souhlasím s Johnem Carmackem z id Software. Přepsání instrukcí k renderování scény na pozadí nějaké aplikace je skutečně podvádění a rozhodně nejde o standardní postup, který by měl vést k zefektivnění práce s kódem a to bez ohledu na to, jestli se mění nebo nemění výsledná kvalita obrazu. Pokud si ale vše dáme do souvislostí a porovnáme architekturu čipů ATi a nVidie, zároveň musíme konstatovat, že 3D Mark 2003 nikdy nebyl zcela dokonalým benchmarkem. A to prostě kvůli tomu, že není plně kompatibilní ani s jednou architekturou. Není plně kompatibilní ani s čipy ATi, ani s čipy nVidie, ani s čipy Matroxu nebo někoho jiného. A pokud se podíváte do historie, ani nikdy nebyl.

Co se týká přesnosti výpočtů v plovoucí desetinné čárce, stejnou chybu už Futuremark udělal dříve v 3D Marku 2001 a znevýhodnil při tom pro změnu ATi, protože její Radeon 8500 počítá interně s 12 bitovou přesností, zatímco konkurenční nVidia karty, od dob GeForce 256 po GeForce 4, jenom s přesností 9 bitovou. Dnešní změnu situace vnímám tak, že se Futuremark prostě chytil za nos a když už byl schopen zopakovat stejnou chybu dvakrát, alespoň si uvědomil, že se firmy vyvíjející grafické čipy akorát pokoušejí poněkud křečovitým způsobem přizpůsobit 3D Mark rozdílné architektuře vlastních čipů. Tomu bych také přisuzoval jejich poslední, musím říci že velice nešikovné, omluvné prohlášení.
zdroj: [H]ardOcp

cappy

Nejnovější články