GeForce 6600 GT rychlejší s vyšším rozlišením?
zdroj: tisková zpráva

GeForce 6600 GT rychlejší s vyšším rozlišením?

18. 1. 2005 18:18 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

NVIDIA GeForce 6600 GT představuje jednu z nejlepších grafických karet současnosti.

Ovšem některé z těchto karet se chovají velice podivně. Upozornil na to server OverclockerCafe, který narazil na vskutku netradiční anomálii. Když redaktoři zmíněného média testovali GeForce 6600 GT od Albatronu a Inno3D, stalo se jim, že ve hrách Half-life 2 a Far Cry, v rozlišení 1600 x 1200 obrazových bodů a se zapnutým 8-mi násobným antialiasingem a anizotropním filtrováním, karty podávaly vyšší výkon, než se stejným nastavením v nižším rozlišení 1280 x 1024 bodů. Autoři článku si původně mysleli, že se jedná jenom o vadný kus, ale když se jim to samé podařilo zopakovat i na jiné kartě, zcela jiného výrobce, byli poněkud na rozpacích. Neboť skutečně není normální, aby s rostoucím rozlišením stoupal výkon, aby se tak dělo na dvou rozdílných kartách a ve dvou rozdílných hrách.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kolegové z OverclockerCafe se domnívali, že při nastavení 1600 x 1200 bodů karta automaticky změní nastavení na méně náročnější, ale když udělali screenshot ze hry, nespatřili žádné kvalitativní rozdíly v pořízeném obraze. Nakonec došlo i na korespondenci s NVIDIí a také s výrobci obou testovaných karet. Přičemž zaintersované strany byly jejich zjištěním stejně překvapeni jako oni, ale dokázali ho zopakovat ve vlastních podmínkách. Odborníci Albatronu nakonec dospěli k závěru, že se tento fenomén objevuje jenom na PCI-E kartách se 128 (a méně) megabajty video paměti. Podle jejich názoru v rozlišení 1600 x 1200, v 32-bitových barvách a s 8xAA + 8xAF, potřebuje karta více jak 128 MB paměti. Zatímco na provoz 8xAA + 8xAF v rozlišení 1280x1024 jí 128 MB paměti stačí. Když se tedy změní rozlišení na 1600 x 1200, karta z nějakého důvodu automaticky změní nastavení úrovně antialiasingu na 4 násobný a to také způsobí nárůst výkonu a fps.

Obecně však toto vysvětlení poněkud kulhá. Autoři se kupříkladu zamýšlejí nad tím, proč nezpozorovali žádnou změnu v kvalitě obrazu. A hlavně, jak je možné, že se stejná anomálie neobjevuje i na jiných grafických kartách se 128 MB paměti? Vždyť i na nich by se musel projevit nárůst výkonu způsobený samovolnou změnou nastavení parametrů vykreslování v tom momentě, kdy by karta zjistila, že jí paměť nestačí a začala si nastavení upravovat podle vlastní potřeby. Na jednu stranu je dobře, že to jede rychleji, na druhou stranu stále nikdo neví proč. Jsou zkrátka věci mezi nebem a zemí...
zdroj: OCC

cappy

Nejnovější články