Hlavní zbraní Larrabee nemá být raytracing
zdroj: tisková zpráva

Hlavní zbraní Larrabee nemá být raytracing

30. 4. 2008 18:18 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jeden z vývojářů odhalil podstatu grafického čipu Intelu: musí umět současné hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jeden z vývojářů pracujících na Larrabee projektu (samostatného grafického čipu Intelu, info) odhalil informace o podstatě celého projektu. Učinil tak pro server PC Perspective, a zjištění vyplývající z jeho komentáře jsou následující: Zatímco Intel veřejně vyhlašuje, že pro Larrabee počítá s jistou formou raytracingu, jako s hlavním benefitem pro moderní 3D hry, ve skutečnosti byl prý Larrabee navržen především a zejména s ohledem na rasterizaci. Nikoliv tedy na raytracing. Z toho také vyplývá, že rasterizace má být hlavním způsobem, jak Larrabee bude vykreslovat 3D obraz (potažmo hry).

Součástí celého projektu je prý výzkumná část týkající se raytracingu. Nicméně realita současných her, založených na DirectX a OpenGL, je trochu jinde, a Larrabee musí umět hlavně současné hry. Takže vyjádření P.Gelsingera z minuleho měsíce o tom, že Larrabee bude primárně raytracing akcelerátor se zpětnou kompatibilitou pro rasterizaci, je asi potřeba brát trochu s rezervou (nebo ho vnímat úplně opačně).

Na druhou stranu, masivně paralelizovaný a modifikovaný procesor s mnoha jádry může mít docela slušné šance na poli mainstreamu. I podle toho by se dala odhadnout strategie, v rámci které bude Intel zkoušet porazit AMD nebo NVIDII na jejich vlastním hřišti - a pokud se to nepovede, tak jim alespoň uzobávat tržní podíl. To koneckonců může být daleko nebezpečnější, než přijít o pomyslnou korunu pro nejvýkonnější grafiky na trhu.

zdroj: PCPer

cappy

Nejnovější články