Nemyslí si to však EA COO Peter Moore: „Lidé začali o Wii U mluvit jako o přechodové platformě, ale já nejsem toho názoru, že by tomu tak nakonec mělo být. Myslím si, že tabletový ovladač je velká věc. Už to totiž není o technických specifikacích. Ukázalo to už Wii, jak důležité je unikátní ovládání, které nabídne nový zážitek z hraní, bez ohledu na věrnost grafiky,“ řekl Moore pro server Industrygamers.
Dále se bývalý šéf EA Sports pustil do polemiky o budoucnosti neustáleho grafického pokroku. „Podívejte se na takový Battlefield. O kolik lépe může podobná věc ještě vypadat? Já dokonce ani nevím, jestli je zde něco lepšího než 1080p rozlišení. V minulosti hernímu průmyslu šlo hlavně o to, aby hry vypadaly lépe než ty předchozí. Ale tyhle doby už jsou pryč. Nyní je důležité uživatelské rozhraní, vytvoření silné komunity a to, jakým způsobem se hry ovládají,“ vysvětluje Moore.
Jako příklad uvedl všechny systémy pohybového ovládání, s nimiž postupně jednotlivé společnosti přišly. Za velmi důležité pro EA označil Moore podporu online služeb a komunity, což nejsou zrovna věci, ve kterých by Nintendo vynikalo. „Ale myslím si, že Nintendu dochází, že multiplayer a komunita dokážou přinést hry s hlubším zážitkem,“ dodal.
K problematice Wii U se vyjádřil také designér Wii Sports Katsuya Eguchi pro časopis Edge, který narážel na dominanci Nintendo her nad těmi od nezávislých studií. Nintendo tentokrát údajně chystá silnější podporu pro vývojáře a to nejen po technické stránce, ale chtějí s nimi sdílet i nápady, jak správně hry pro Wii U vytvářet.
„Doufám, že budou našim návrhům naslouchat – návrhům, jak skutečně využít výhody naší konzole a tak nabídnout hráčům jiný zážitek s již ověřenou značkou těchto studií,“ řekl Eguchi. Dále slíbil přísun her s fanoušky milovanými postavami a světy od samotného Nintenda. Novým značkám se ale prý bránit nebudou. Wii U by mělo vyjít příští rok a nejpravděpodobněji se jeví období vánočních svátků.