Jak na zadrhávání Need for Speed: Underground?
zdroj: tisková zpráva

Jak na zadrhávání Need for Speed: Underground?

20. 12. 2003 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Asi nejvíce diskutovanou hrou letošních Vánoc se stal závodní počin EA BlackBox prodávaný pod názvem Need for Speed: Underground.

Need for Speed: Underground zdroj: tisková zpráva Zatímco jedni tuto hru kategoricky odsuzují, jiní si ji nemohou vynachválit (viz diskuse pod naší recenzí). A právě druhá skupina hráčů se potýká s některými drobnými nepříjemnostmi, které jsou spojené s jejich počítačovým hardwarem. Tím se myslí například občasné zadrhávání hry během závodů nebo naopak její neadekvátní zrychlování v některých méně náročných pasážích (odvodňovací tunel, park) na výpočty.

Abychom se pokusili najít příčinu těchto problémů, které znepříjemňují jinak pohodové hraní, otestovali jsme hru na dvou rozdílných sestavách vybavených Windows XP, DirectX 9.0b a posledními verzemi ovladačů. První sestava se skládala z Athlon XP 2600+, ATI Radeon 9800, 512 MB RAM a druhá z Pentium 4 Northwood 2.6 GHz, NVIDIA GeForce 4 Ti 4200, 256 MB RAM. Dospěli jsme k závěru, že na obou, ač naprosto rozdílných počítačích, se dostavil stejný efekt v podobě výše zmiňovaného náhlého zrychlování hry. Tento efekt ale zmizel, pokud se v ovladačích grafické karty vypnulo anizotropní filtorvání. A náhlé zastavování na zhruba 0,5 sekundy, po kterém hra chvíli plynule pokračovala dále, aby se následně opět na zhruba 0,5 sekundy zasekla, zmizelo poté, co se na počítači s GeForce 4 vypnul antialiasing. Čili pokud byl na obou sestavách natvrdo vypnutý jak antialiasing, tak anizotropní filtrování, hra běžela naprosto plynule s rovnoměrným počtem snímků za sekundu a k žádným problémům nedocházelo.

Bohužel se nám během našeho krátkého testu nepodařilo tyto dva ze hry pramenící problémy odstranit jiným způsobem, což je velmi nepříjemné, protože antialiasing se stará o vyhlazování zubatých okrajů v obraze a anizotropní filtrování zase o zlepšení kvality textur pozorovaných pod velkým úhlem. A bez těchto dodatečných funkcí grafických karet vypadá Need for Speed: Underground mnohem hůře. Pokud s tímto nešvarem máte nějaké vlastní zkušenosti nebo znáte jeho řešení, budeme rádi, když se o ně podělíte v diskusním fóru pod touto novinkou.

zdroj: vlastní zpráva

cappy

Nejnovější články