Kvalita 3D obrazu a budoucí vylepšování Far Cry
zdroj: tisková zpráva

Kvalita 3D obrazu a budoucí vylepšování Far Cry

7. 7. 2004 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Mnoha vývojáři je grafická stránka jejich her zcela nepochopitelně opomíjena nebo různými způsoby zlehčována.

news zdroj: tisková zpráva Pokud grafiku nejsou schopni vlastními prostředky a zkušenostmi dostat na světovou úroveň, pravděpodobně se to před kritickou veřejností pokusí nějak zamluvit. Pravým opakem takového počínání jsou autoři akční hry Far Cry, která na jaře posunula pomyslnou laťku kvality o notný kus výše a každá budoucí first-person akce je s ní chtě nechtě podvědomě srovnávána. Tvůrci z CryTeku na grafickou stránku dbají a navíc neustále pracují na jejím vylepšování. Dokumentují to například poslední rozhovory s vedoucím týmu vývojářů Cevatem Yerlim, s nímž si povídali na serverech Techreport nebo Firingsquad.

Cevat Yerli v interview mimojiné prozradil, že implementace první verze Pixel a Vertex Shaderů 3.0 do hry dvěma programátorům Cryteku zabrala zhruba 2 týdny a další dva týdny trvalo jejich doladění. Mluvil také o podpoře těch nejnovějších technologií. V dalších updatech by se tak postupně měla objevit vylepšená podpora procesorů a technologie AMD-64, 3Dc (druh komprese normálových map), HDR (High Dynamic Range lighting), a další vychytávky, které pomohou zvednout výkon a především zdokonalit kvalitu obrazu. Far Cry tedy i nadále bude příkladem 3D technologie dohnané až téměř na samotný vrchol možností současného hardwaru. Nemusí se proto stát populárním jenom u hráčů - CryENGINE, který je možné licencovat, muže zabodovat i u ostatních vývojářů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na otázku, proč neimplementovali všechny nové technologie do Far Cry už v patchi 1.2, Cevat Yerli trochu překvapivě odpověděl, že některé efekty mohou sice dobře vypadat třeba na screenshotu, ale nemusejí vypadat dobře v pohybu a také je nutné trochu upravit obsah hry. Zopakoval i to, že Pixel Shadery 3.0 neměly za úkol ve Far Cry přinést efekty navíc, ale pouze vylepšit výkon na kartách NVIDIA GeForce 6800. Nicméně dřívější chyby spojené s redukovanou komplexností kódu shaderů pro grafické karty NVIDIA GeForce FX, které způsobovaly zhoršenou kvalitu obrazu, byly v patchi 1.2 rovněž ošetřeny. Jeho vydání se očekává někdy tento týden.

Kvalitou 3D obrazu, vykreslování, stínování, ostrostí textur, věrností barev a jinými aspekty Far Cry se zabývali na Tom's Hardware. Došli k závěru, že přínos nového patche 1.2 je opravdu značný a to zhruba ve třech rovinách. Na GeForce FX kartách je obraz zřetelně lepší, nicméně některé drobné chyby se prý odstranit nepodařilo. Na GeForce 6800 je obraz skoro perfektní a vše se obešlo bez negativního dopadu na výkon. Na kartách ATI je podívaná taktéž skoro dokonalá, ale při užití nového patche v kombinaci s ovladači Catalyst 4.6 (+ zapnuto 4xAA a 4xAF) se na RADEONu X800 bohužel objevily chyby při renderování obrazu.

zdroj: FiringSquad a další

cappy

Nejnovější články