Nintendo Revolution s revolučním ovladačem
zdroj: tisková zpráva

Nintendo Revolution s revolučním ovladačem

1. 12. 2005 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Dvojici Microsoft Xbox 360 a Sony Playstation 3 v příštím roce doplní ještě jedna herní konzole, která slibuje zajímavé herní zážitky.

news zdroj: tisková zpráva Je to Nintendo Revolution. O jejím hardwaru se toho do dneška příliš neví. Nintendo se neobtěžovalo vypustit do světa žádné technické informace podrobnějšího charakteru a drží je pod pokličkou. Jediné co víme je to, že centrální výpočetní jednotka bude nějaký silně modifikovaný, asi dvou-jádrový, procesor od IBM (krycí jméno "BroadWay") a grafický čip že bude od ATI Technologies. Díky němu by konzole měla mít lepší obraz i grafický výkon, než má/měla GameCube.

Podle použitých komponent by to mohl být takový pomalejší Xbox 360. Je otázka, jestli to bude stačit na konkurenci. Nintendo ještě nestanovilo prodejní cenu, ale slibuje, že Revolution bude nejlevnější konzolí na trhu. Tomu by se dalo i věřit, protože by tomu odpovídala zatím nepotvrzená informace, že budou podporovány hlavně klasické televize, ale nikoliv HD televize. A v čem spočívá vlastně "revolučnost" nového počinu Nintenda? Hlavně ve způsobu, jakým se bude na konzoli hrát a klíčovým zařízením by měl být její ovladač.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak si můžete všimnout na obrázku, jde o jakýsi mono-joypad, dost podobný dálkovému ovladači k televizi. Je bezdrátový a je navržen tak, aby se dal ovládat jednou rukou. Kromě klasického polohovacího kříže a několika tlačítek nahoře má také velké tlačítko vespod. Ve zvláštním výřezu a v dosahu ukazováku ruky. Celá finta a revoluce tohoto řešení spočívá ve dvou malých senzorech umístěných nedaleko obrazovky, které snímají aktuální polohu ovladače a jeho orientaci v prostoru. To dovoluje hráči řídit a ovládat veškerou akci na obrazovce pouhým pohybem ovladače (např. pohybem zápěstí ruky do strany) aniž by musel cokoliv mačkat (drtit palcem kříž). Tím se také otevírají vývojářům nové možnosti, jak vytvářet hry. Když například bude potřeba ve hře máchnout mečem, hráč jednoduše máchne ovladačem a senzory tento pohyb přesně přeloží a je na programu/hře, jak toto máchnutí vyhodnotí a jaký to bude mít dopad na hru.

Ovladač by měl také podstatně vylepšit zážitek ze současných her a díky němu by také mělo být velice snadné precizně a citlivě řídit auta nebo hrát akční střílečky. Což je na konzolích velmi nepohodlné. Takhle hráč prostě zamíří s ovladačem, podobně jako s pistolí, a vystřelí. Na trh bude Nintendo Revolution uvedeno 9. května 2006.

zdroj: 1Up

cappy

Nejnovější články