V technology glossary firmy
3dfx se včera na malou chvíli objevilo několik nových, doposud
nikde nespecifikovaných termínů. To, že téměř okamžitě zmizely ukazuje na jejich velkou důležitost.
Zde je výběr asi toho nejzajímavějšího, v podobě jak se objevil na
ShugaShack:
- | M-Buffer : "M" stands for multi-sample. ... in the multi-sampling method, used by Spectre, only one texture lookup per *pixel* (so that all subsamples use the same texture lookup value) is required. ...it reduces the amount of texture lookup by a factor of 4 compared to the VSA-100 method... |
- | Recursive textures : Texturing flexibility by supporting N (8 for Spectre) independent, unique textures applied per pixel in a single rendering pass... Also reflection on water. |
- | Overbright (52-bit color) : Increased internal precision of 52-bits (signed 13-bits per RGBA color component), generating rendered images of substantially higher quality. The higher dynamic range reduces darkening resulting in more vibrant and realistic images. |
V této specifikace se několikrát objevuje jméno Spectre, což by teoreticky mohlo být pojmenování grafické karty využívající nový grafický čip Rampage od 3dfx. Důležitost těchto pár řádek ještě zvyšuje skutečnost, že z neznámého důvodu z různých boardů zmizelo i několik diskusních příspěvků na toto téma.