Ačkoli je patent ze své podstaty velmi obecný, v několika částech mluví o konkrétním nahrazování textur v nízkém rozlišení za textury detailnější, které by měly vyhovovat zobrazení na dnešních obrazovkách.
Klíč je v emulaci, která umožní zachovat starší kód. Systém původním texturám pouze přiřadí identifikátor, který nově vytvořené, detailnější textury převezmou a aplikují se na místo těch starých. Vše by mělo probíhat rovnou za běhu hry. Tím se značně vylepší vizuální kvalita, ale nebude potřeba celou hru přeprogramovat. To samé se podle textu dá provést s audio soubory nebo 3D modely.
Pokud bychom o takové technologii měli uvažovat jako o systému zpětné kompatibility, bude zde malý háček. Až do příchodu PlayStation 4 byly všechny předcházející konzole založeny na RISCové architektuře, například PS2 mělo procesor „Emotion Engine“, PS3 zase CELL. Aktuální konzole už nicméně běží na architektuře x86, kterou známe z osobních počítačů. Pouhá aplikace vylepšených textur bez změny kódu by k převedení hry na jinou architekturu asi nestačila. Ledaže by se v nadcházející generaci počítalo s nějakým malým koprocesorem, který by dokázal původní hry rozběhat. Pak by snad vylepšování pomocí textur dávalo smysl. To už se ale pouštím do příliš divokých vod spekulací.
Nejpravděpodobnější scénář tak bude, že je patent vázán na nedávné vydání mini konzole PlayStation Classic, která obsahuje 20 původních titulů z dob PlayStation 1. Ačkoli společnost Sony při představení tvrdila, že hry budou renderovány v původním vizuálu, nikdy nezaškodí mít dveře otevřené pro drobná vylepšení, ne?
zdroj: Archiv