NVIDIA koupila firmu kvůli RayTracingu
zdroj: tisková zpráva

NVIDIA koupila firmu kvůli RayTracingu

24. 5. 2008 11:11 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

NVIDIA se vydala ke stejnému cíli jako Intel. Jenomže jinou cestou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva NVIDIA koupila začínající společnost RayScale, založenou bývalými studenty univerzity v Utahu. Je to velice zajímavá akvizice a dává něco tušit o celkové strategii firmy na několik příštích let. Zároveň je totiž potřeba říci to podstatné, čím se RayScale vlastně zabývá. Jejich specializací není nic jiného než RayTracing, dokonce real-time RayTracing, kombinovaný s rasterizací. A to je právě ten směr, jakým se hodlá NVIDIA do budoucna vydat. Tedy mít hybridní renderer, který využije všech předností rasterizace a zároveň všech předností RayTracingu. Cílem je, aby 3D obraz vypadal co možná nejlépe a přitom aby byl vykreslován rozumnou rychlostí.

Zdá se být evidentní, že v budoucnu dojde v 3D grafice k přesunu od rasterizace k real-time raytracingu. NVIDIA raytracing donedávna částečně bagatelizovala, s tím, že současný hardware je pro raytracing fakticky nepoužitelný (pokud nehodláte zkombinovat 3 P3 dohromady) a pro současné hry a jejich API fakticky nevhodný. Na druhou stranu se koupí začínající firmy přiznala k tomu, jak moc jí na této technologii záleží. A nebylo to opravdu jenom kvůli tomu, že se o RayTracing začal intenzivně zajímat také Intel. Nyní má RayTracing a ještě ho dokáže zpracovávat pomocí GPU. Nepotřebuje tedy specializovaný procesor. Cesta k praktickému nasazení však bude trnitá. Do budoucna bude hlavní překážkou výkon a softwarová podpora.

zdroj: PCPer

cappy

Nejnovější články