NVIDIA NV40 stále zůstává v mlžném oparu
zdroj: tisková zpráva

NVIDIA NV40 stále zůstává v mlžném oparu

11. 11. 2003 21:21 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Bude to znít divně, ale NVIDII se stále daří dobře.

Respektive, NVIDIA si myslí, že se jí daří dobře. Podle některých čísel to tak dokonce i vypadá. Jenomže čísla nejsou všechno a to, kolik prodáte čipů výrobcům počítačů, ještě nic neříká o tom, co si o vás a vašich produktech myslí hráčská komunita. Faktem totiž je, že značne vyhypovaná GeForce FX (a její nástupci) mnoho lidí zrovna nenadchla a tak o její koupi vůbec neuvažovali a neuvažují. Ostatně, ani se není co divit. Když ve srovnání cena/výkon/Radeon občas značně kulhá. Na druhou stranu, v jedné věci byla GeForce FX úspěšná. Zničila NVIDII reputaci kterou si pracně budovala od RIVY TNT až po GeForce 4 Ti.
Budoucí vývoj tedy bude záviset na čipech, jakými bude například NV40 - plnohodnotný nástupce GeForce FX. Jeho konečná specifikace ale stále zůstává zahalena rouškou tajemství. Navzdory tomu, že už je listopad a podle běžných zvyklostí by už dávno mělo být ve všem jasno. Doufejme tedy, že si NVIDIA dala práci s utajením. Nebo že nechce u zákazníků vzbuzovat plané naděje. Proč hned myslet na nejhorší, že...

Zatím tedy víme, že NV40 na vánoční trh nepřijde. Objevit by se měla v prvním čtvrtletí 2004, možná v únoru nebo březnu. Bude obsahovat plnou podporu Pixel a Vertex Shaderů 3.0, které snad budou součásti DirectX 9.1. Škoda jen, že tyto úžasné a dechberoucí technologické vymoženosti budou drtivé většině běžných uživatelů na pendrek. Doslova. Zatím snad není ohlášena jediná hra, která by je měla využít. NV40 ani nebude PCI Express, ale jenom AGP, protože na sběrnici PCI Express a její masové rozšíření je ještě příliš brzo.

A co se týká vnitřní mikroarchitektury - spekuluje se o tom, že by se NVIDIA konečně mohla odpoutat od (až doteď) používaného a prehistorického designu 4x2 (renderovací cesty x texturovací jednotky), který používá už od dob GeForce 3. Nepředpokládá se však, že by mohla jádro zdvojit a vytvořit design 8x2. Spíš se architekturou přiblíží Radeonům R3xx s designem 8x0 (8x1) nebo vytvoří 6x2, či 12x0 (12x1). Ať tak nebo tak, měla by se ve vlastním zájmu vejít do 150 milionů tranzistorů. Jinak bude mít jen malé šance zachovat tradiční chlazení.

cappy

Nejnovější články