NVIDIA představila svůj procesor do mobilů
zdroj: tisková zpráva

NVIDIA představila svůj procesor do mobilů

14. 2. 2008 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Oplývá zajímavými vlastnostmi a hodí se i na hraní. + TECH-DEMO & FINANČNÍ VÝSLEDKY

Před dvěma lety provedla NVIDIA dvě nenápadné akvizice. Koupila společnost PACE (Soft Silicon), zabývající se vývojem mobilních produktů a komponent a také společnost Hybrid Graphics, zabývající se vývojem zapuštěných grafických řešení. No a tento týden NVIDIA uvedla svůj první procesor (přesněji mobile applications processor) s názvem APX 2500. V praxi se jedná o hybridní procesor sestávající se z ARM11 MPCore procesoru, dále high-definition audio/video procesoru, a ještě ultra-low-power GeForce grafického jádra s napojením na 16/32 low-power DDR (LP-DDR) paměťové rozhraní a podporu pro NOR i NAND flashové paměti.
Onen ARM procesor není tak zvláštní, ale to samé se nedá říct o audio/video procesoru a o integrované grafickém jádře GeForce. NVIDIA tvrdí (a taky demonstrovala), že APX 250 dokáže přehrávat/nahrávat high-definition video ve formátu 720p, ale že je natolik energeticky efektivní, že to zvládne po dobu 10 hodin a že zvládne audio až 100 hodin v kuse. Co může do budoucna těšit hráče, je fakt, že tohle GeForce jádro není nijak zvlášť očesané a umí jak OpenGL ES 2.0, tak Direct3D, čili zvládne akcelerovat 3D uživatelské rozhraní, stejně tak jako 3D hry. První komerčně dostupné zařízení bude dostupné někdy na konci druhého čtvrtletí 2008. NVIDIA navíc tento procesor vyvíjela ve spolupráci s Microsoftem pro platformu Windows Mobile, takže není problém aby se používat ve Windows Mobile smart telefonech.

No a protože obrázky vydají za tisíce slov, tak si můžete prohlédnout jak vypadá takové 3D akcelerované menu v telefonu nové generace v následujícím technologickém demu.


NVIDIA jinak včera zveřejnila rekordní finanční výsledky za poslední čtvrtletí svého fiskálního roku (skončil 27.1.2008). Tržby za Q4 ji vzrostly na 21 miliard korun (oproti 16 mld. ve stejném období před rokem) a zisk se vyšplhal na 4,6 miliardy korun (oproti 2,9 mld.). Za celý rok 2008 pak zaznamenala tržby 72 miliard korun (oproti 54 mld.) a zisk 14 miliard korun (oproti 8 mld. před rokem). Při těchto částkách se nelze divit spekulacím, že NVIDIA údajně měla utratit až 90 milionů korun na marketing Crysis.
zdroj: NVIDIA

cappy

Nejnovější články