NVIDIA Shader Model 3.0 ve Far Cry
zdroj: tisková zpráva

NVIDIA Shader Model 3.0 ve Far Cry

3. 7. 2004 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Když NVIDIA uváděla na trh zbrusu nové grafické karty ze série GeForce 6800 (HW téma), zvolila si podporu Pixel a Vertex Shaderů ve verzi 3.0 jako jeden z klíčových marketingových taháků.

Doposud asi nikdo nepochyboval o jejich prospěšnosti pro vývojáře, ale protože je nepodporovala žádná vydaná hra, hráči se k této vlastnosti nových GeForce karet postavili spíše chladně. To se ale teď může změnit. Příští týden totiž Ubisoft a Crytek vypustí dlouho slibovaný druhý patch 1.2 pro akční hru Far Cry a ten bude mimo jiné obsahovat také podporu pro Pixel a Vertex Shadery 3.0.

Jestli zmiňovaný patch a nový způsob vykreslování Pixel Shader efektů přinese ve hře také nějakou reálnou změnu, na to se podívali na Anandtechu. Celkem hru otestovali v šesti levelech a na sedmi grafických kartách, z nichž 3 byly s čipy ATI pro přímé porovnání. Jak asi už víte, NVIDIA karty používají při vykreslování scény ve Far Cry svou vlastní nestandardní metodu, která občas produkuje chyby a občas zase zhoršuje kvalitu obrazu. O tom jsme už psali několikrát. Naproti tomu zachovává akceptovatelný výkon.

Nový Shader Model 3.0 neměl za úkol přinést nějaké úchvatné grafické efekty navíc, ale výrazně zoptimalizovat práci čipu, aby některé výpočty mohly být realizovány už při jednom průchodu a scéna se nemusela přepočítávat na dvakrát či třikrát. Jinak hra za použití SM 3.0 rendereru produkuje (nebo by měla) naprosto stejný obraz, jako při použití Pixel a Vertex Shaderů 2.0. To znamená, že na ATI X800 a NVIDII GeForce 6800 vypadá úplně stejně. Výsledky bych nazval jako "mírně povzbudivé":

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Všechny ATI karty zpracovávají scénu podle Shader Modelu 2.0, zatímco GeForce 6800 pomocí nového Shader Modelu 3.0. Obraz je přibližně stejné kvality, ale ATI je v základním nastavení nepatrně rychlejší a výkon GeForce karet se projeví až při vysokém rozlišení a se zapnutím 4-násobného antialiasingu v kombinaci s 8-mi násobným anizotropním filtrováním. To je poněkud překvapivé, u GeForce FX jsme na něco takového nebyli úplně zvyklí. Porovnání SM 2.0 a 3.0 u NVIDIE je jako na houpačce. Někdy sotva 1 fps+, jindy více než 10 fps+. Ale obecně se dá říci, že SM 3.0 kartám GeForce 6800 určitě prospěje. Další testy jsou na FiringSquad, Guru3D, Hexus.net, NVNews, PC Perspective, T-Break, The Tech Report a XbitLabs.
zdroj: Anandtech

cappy

Nejnovější články