Obrázky z 3D Marku06
zdroj: tisková zpráva

Obrázky z 3D Marku06

10. 11. 2005 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Společnost FutureMark v současné době pracuje na další generaci populárního benchmarkovacího nástroje 3D Mark.

news zdroj: tisková zpráva I nová verze 2006 bude určená (nejen) pro testování grafických karet a bude zaměřená výrazně do budoucnosti. Převážně na pokročilé efekty a samozřejmě nejnovější generaci hardware. Nicklas Renqvist, hlavní architekt 3D Marku 06, o něm prozradil v interview na Beyond3D některé technické detaily. Klíčovou vlastností bude podpora Shader Modelu 3.0 a implementace High Definition Range barev (HDR), které budou vyžadovat plnou podporu SM 3.0, FP16 textury a míchání.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Další zajímavosti se týkají CSM (Cascaded Shadow Maps), měkkých stínů, větší zátěž při zpracování pixelů a zvýšení poměru aritmetických operací (při práci s texturami) pro SM 3.0 test. Do testu výkonu procesoru také přibude podpora pro procesory s více jádry (dual core CPU). Podle HKEPC mají už někteří výrobci k dispozici první kopie 3D Marku 06 beta, ale ty z důvodu utajení ještě neobsahují přepočítávání výsledků na celkové skóre. Jeden z mnoha testů prý bude podobný současnému "Canyon Flight" z 3D Marku 05, tentokrát však s množstvím HDR efektů a SM 3.0, díky čemuž má třeba mořská příšera vypadat o poznání lépe.

Celkově však situace nevypadá dobře pro majitele předchozí generace grafických karet ATI jako jsou RADEON X300, X500, X600, X700, X800, X850 a starší, které nepodporují Shader Model 3.0 a DirectX 9.0c. Hardwarové nároky budou zkrátka vysoké. Pro hladký průběh testů bude doporučena minimálně 256 MB grafická karta, aby se předešlo swapování disku.

cappy

Nejnovější články