Oficiálně: na PlayStation 5 si zahrajete ve 4K při 120 Hz a využijete savy z PS4
zdroj: Sony

Oficiálně: na PlayStation 5 si zahrajete ve 4K při 120 Hz a využijete savy z PS4

6. 6. 2019 16:30 | Hardware | autor: Jiří Svák |

Zástupci Sony v poslední době nešetří vyjádřeními k připravované konzoli nové generace. Po velkém rozhovoru pro Wired, kde se rozpovídal Mark Cerny, poskytl další informace sám CEO divize PlayStation Jim Ryan. A zdá se, že zpětná kompatibilita s PS4 jde nad rámec pouhého spouštění her.

Podle nově jmenovaného CEO, který poskytl rozhovor pro CNET, bude nový PlayStation podporovat takzvaný „cross-generational play“. Bude tak jedno, zda budete starší pecku hrát na PS4, nebo PS5, uložené pozice by měly fungovat na obou zařízeních. Na novém PlayStationu také uvidíte své přátele z PS4. Starší i novější konzole tak budou využívat stejné servery PSN. Sony si tím slibuje snazší přechod na novou platformu a udržení komunity vcelku.

Otázka je, zda bude umožněn multiplayer napříč generacemi. Z logiky věci to ale dává smysl: PS4 hra provozovaná na PS5 by se měla chovat jako na starší konzoli. Jestliže budou stejné i servery, nevidím důvod proti. Zajímavě se funkce jeví ve světle her, které by mohly vyjít na obě generace současně. Bude možné hrát multiplayer proti technologicky pokročilejší verzi z PS5? Samé otázky.

Jim Ryan PlayStation

Jim Ryan, CEO divize PlayStation, který byl do své funkce jmenován letos v dubnu.

V rozhovoru padla i další zmínka o výkonu nové konzole. Ta by prý měla být schopná vykreslovat v rozlišení 4K při 120 Hz. Nevíme však, jak se s takovou možností vypořádají vývojáři. Je pravděpodobné, že část z nich se rozhodne favorizovat lepší efekty na úkor vyšších FPS, ale u méně náročných her nebo závodních titulů si umím využití představit.

Nejlepší by samozřejmě bylo, pokud by Sony nabídlo nastavení preference vizuálu, nebo FPS, ale nejsem si jistý, zda se to už nevylučuje s filozofií konzolí. Háček je také v displejích televizí – neznám moc 120Hz modelů, které by takovou vlastnost dokázaly využít. Funkce se tak spíš jeví jako future–proof záležitost.

Když už mluvíme o obnovovací frekvenci, na své potvrzení čeká ještě fakt, zda bude nová konzole podporovat FreeSync nebo nějakou jinou obdobu adaptivní snímkové synchronizace. V táboře Xboxu už podpora existuje, tak bych ji rád viděl také u Sony.

Všechny další dostupné informace, jak oficiálně potvrzené, tak i drby z vod internetu, si můžete přečíst v našem souhrnném článku Vše, co víme o Playstation 5.

Nejnovější články