Šance na všimnutí si PhysX efektů je největší, pokud si začnete hrát s kouzly, jež má každý charakter ve hře odlišné. Produktový manažer NVIDIE Igor Staněk na videu z nedávného veletrhu CeBit předvádí například kouř z ohně na provazovém mostě nebo náhodně padající kamínky ze skály. Jsou to vše velice drobné detaily, u nichž ani člověku nedojde, že je zajišťuje PhysX, protože v ostatních RPG bývají takové doprovodné animace samozřejmostí. Hlavním přínosem tohoto má být, že se trochu uleví procesoru.
Sacred 2 PhysX patch video
To padající listí ze stromů, které při poletování vzduchem zvíří nějaké kouzlo poblíž, je již jiné kafe. Když prý tento efekt vývojáři z Ascaronu zkoušeli nechat počítat procesorem, neběžela hra plynule ani na svého času nejvýkonnějších konfiguracích, ale díky zapojení grafické karty takové věci již možné budou. Zmiňované listí v základní verzi hry prý předtím vůbec nebylo, podobně jako prokazatelnější vliv počasí. Pokud po aplikaci patche do hry a se zapnutým PhysX někam půjdete za větru a deště, tak se bude všechno kolem vás různě vlnit.
Sacred 2 vyšlo pro PC vloni na podzim, konzolová verze (PS3/X360) se očekává na jaře - více o něm v recenzi a dřívějším zpravodajství, a více o PhysX zde.
Cryostasis - PhysX tech-demo & benchmarky [19.12.2008 09:09 - levis]
PhysX je mrtvé, tvrdí ATI [17.12.2008 16:16 - tomas_sulc]
EA a Take 2 licencovali PhysX pro své hry [9.12.2008 15:15 - jd]
Srovnávací video z Mirrors Edge PC - s a bez PhysX [9.12.2008 11:11 - jd]
Mirrors Edge na PC s dodatečnými PhysX efekty [19.11.2008 19:19 - jd]
zdroj: vlastní